ehhez hasonló levest először 6-7 éve ettem a normafa grillben. akkor kakukkfüves galuskával adták, és nagyon megtetszett. amúgy is nagy krémleves-imádó vagyok, rögtön elraktároztam az ötletet. s bár a kakukkfű hű társa a gombának, most mégis inkább rozmaringgal és dióval hoztam össze. rozmaringgal azért, mert az van itthon friss, dióval meg azért, mert mostanában teljesen hatalmába kerített.. uzsonnaként diós brie-s - rukkolás - piros kaliforniai paprikás császárzsemlét vittem, és bármit főzök, megpróbálom belecsempészni. nem erőltetett, abszolút illik a gomba ízvilágához.

cipóban tálalt erdei gombakrémleves diós daragaluskával




hozzávalók:
(2 személyre)

2 leveses cipó
vaj
600 g vegyes erdei gomba (ez most mélyfagyasztott)
2 gerezd fokhagyma
3 dl tisztított víz

bors
1 dl tejszín
löttyintésnyi száraz fehérbor

1 tojás
kb 5 ek búzadara

1 tk rozmaring
2 dió

vajon megpirítottam az apróra vágott fokhagymát, majd hozzákevertem a gombákat. pár percig kevergettem, majd mikor levet eresztett, megsóztam, megborsoztam, hozzáöntöttem a vizet és a bort, letakartam, és kis lángon 10-15 percig főztem.
közben a tojást szétválasztottam, és a fehérjét villával felvertem. hozzákevertem a sárgáját (ahogy nagyimtól tanultam). megsóztam, hozzáadtam a megpucolt és kis darabokra vágott diót, és az apróra vágott rozmaringot. ezután hozzákevertem a darát, aminek mennyisége a tojás nagyságától függően változhat. csak arra kell figyelni, hogy a dara nedvességet szív magába, tehát egy kicsit lágyabbra csináljuk, mint amilyennek szeretnénk. ezt pihentettem 5-10 percig.
előmelegített sütőben megpirítottam a belsejétől megszabadított cipókat és kalapjukat.
a levest botmixerrel pürésítettem, és két kiskanál segítségével (azokat vízbe mártva) kis galuskákat szaggattam a levesbe. ezután hozzákevertem a tejszínt, amit tálalásnál még mindenki felülbírálhat magának. 3-4 perc után kiszedtem a cipókba a levest, tejszíncseppekkel, dióval, és rozmaringgal díszítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr583553959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása