körülbelül 5 évvel ezelőtt ismertem meg a sütőtöknek ezt az édes felhasználási módját; egy barátnőm receptjét követve akkoriban többször sütöttem citromfűvel ízesített sütőtök-sütit. ahhoz saját készítésű omlós tésztát használtam, most viszont volt a hűtőben egy még felhasználatlan leveles tészta, így győzőtt a józan ész és persze a lustaság.

mini sütőtökös torták




hozzávalók:
(6 tortácskához)

egy közepes nagyságó hokkaido tök fele
1 dl tejszín
1 tojás
méz ízlés szerint
1 kisebb narancs leve
1 kk citromfű
1 csipetnyi fahéj
1 cs tante fanny leveles tészta

a sütéshez:
soufflés tálkák
sütőpapír

a tök felét meghámoztam, felkockáztam, és megpároltam (elég gyorsan kész van). saját fejlesztésű párolási technikám a következő: a tésztafőző edényem aljába egy nagy pohár vizet öntök, ráhelyezem a bele való szűrőbetétet a párolnivalóval, majd erre a fedőt. először nagy, majd kis lángon párolom.
közben előkészítettem a felfújtas tálkáimat, kibéleltem őket sütőpapírral, és a tésztával (egy tésztakört helyeztem az aljukra, majd körben egy hosszúkás alakú tésztacsíkkal építettem a szélüket, és az illeszkedéseknél jól összenyomtam a tészta-részeket).
ezek után egy tálban villával összetörtem a megpuhult tököt, mézzel, citromfűvel, fahéjjal és a narancs levével ízesítettem, majd összekevertem a tejszínnel, és a tojással. ezzel a keverékkel töltöttem meg a tésztával bélelt tálkákat, majd középmeleg sütőben (4es, 5ös fokozat) 20 percig sütöttem (akkor van kész, ha a töltelékbe beleszúrunk egy villát, és nem ragad rá semmi).

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr993553935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása