minestronét először como-ban ettem egy kolostorban 17 évesen. nem azért ott, mert apácának készültem volna, hanem mert egy 11 napos olaszországi osztálykirándulás első állomásaként szerzeteseknél szálltunk meg. vacsorára minestrone volt, és paradicsomos spaghetti. csodálkoztam, hogy mi az az uborka-féleség a levesben, meg hogy mennyi zöldség van benne a mi leveseinkhez képest. azonnal beleszerettem, mint ahogy a spaghettibe is.

kora nyári minestrone




a minestrone akkor igazi, ha olyan zöldségekből készül, amiknek szezonja van, amiket a piacon kapni.

hozzávalók:
(4 személyre)

1 kisebb negyedelve szeletelt zukkini
2-3 nagy marék zöldborsó
1 félkarikára vágott sárgarépa
1 fej aprított főzőhagyma
néhány gerezd fokhagyma finomra aprítva
1 szeletelt zellerszár
1 kis fej karalábé darabokra vágva
1 félkarikákra vágott paprika
néhány szelet erős paprika (zöld)
1 konzerv lucullus paradicsom
két nagy marék spenótlevél jól megmosva, és nagyobb darabokra vágva
1 pohár száraz vörösbor
zöldség alaplé
1/2 csokor bazsalikomlevél (kb, a kertből szedtem)
só, bors
olívaolaj
bucatini tészta
parmezán



felforrósítottam az olívaolajat, majd kis lángon a hagymát, fokhagymát, sárgarépát, borsót, karalábét, zellert, paprikát, erős paprikát, és a bazsalikom apróra vágott szárát 15-20 percig lassan, félrehúzott fedővel pároltam. sóztam, borsoztam. utána hozzáadtam a zukkinit, a paradicsomot, és a vörösbort, majd újabb 15-20 percig főztem. ezek után hozzákevertem a spenótot, a bazsalikomleveleket, és annyi alaplevet, hogy sűrű legyen a leves. beletördeltem a bucatinit, és addig rotyogtattam, amíg a tészta meg nem főtt. tálaláskor reszelt parmezánt, és bazsalikomlevelet adtam hozzá.

szerettem volna spárgát, és édesköményt is tenni bele, de az előbbit elfelejtettem, az utóbbi pedig nem volt a zöldségesnél.

nemcsak bucatinivel szoktam készíteni, hanem nagyon pici krumpligombócokkal.

(jamie oliver minestrone-receptjét vettem alapul)

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr373553893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása