tegnap megcsináltam mamma maionesa blancá-ját - saját ízlésemre formálva. hihetetlenül gyorsan kész lett, és ugyanolyan lett az állaga, mint a majonézé - amit mostanában nem eszem, mert épp tojás-fóbiám van. alapvetően a tejet sem szeretem, de ebben a formában nagyon tetszik, és jó ötletnek tartom a vega vera nevéhez fűződő rizstejből készült maionesa blancá-t is!
egész vad ötleteim is támadtak az ízesítést illetően, de első körben a rozmaring ízét választottam. nekem hiányzott belőle a citrom, úgyhogy még azzal is gazdagítottam.

maionesa blanca alla nana

hozzávalók:

1 dl tej
2 dl növényi olaj

fehér bors
2-3 gerezd fokhagyma
citrom
friss rozmaring

először összeturmixoltam a fokhagymát a tejjel, megsóztam, majd folyamatos keverés közben vékony sugárban kezdtem hozzáadagolni az olajat. az utolsó 1/2 - 1 dl olajat már szinte egyben adtam hozzá. a végén mozsárban tört fehérborssal, egy fél citrom levével, és apróra vágott rozmaringgal ízesítettem.
pirítósra kenve, salátával ettem, és nagyon ízlett!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr183553848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása