turbolya. gyerekként számtalanszor sétáltam el mellette, maximum a patakparton szedett csokromat egészítettem ki fehér virágával.. néhány éve viszont gasztromán ismerősöm felhívta rá figyelmemet, hogy nagyszerű ízesítője lehet krumplis, túrós ételeknek. akkor csináltam turbolyás újkrumplit a petrezselymes mintájára. vagy túrókrémbe keverve kentem kenyeremre. tavaly kimaradt, mert hagytam elfonnyadni, még mielőtt nagyszerű tervemet megvalósíthattam volna. most viszont ékesítette étkemet, sőt, a tavaly elmaradt receptet is tervezem megvalósítani.
a turbolya külsőleg hasonlít egy kicsit a petrezselyemre, ánizsos illata, és íze viszont eltéveszthetetlen.
mindig a káli-medencében, szennyezéstől védett területekről szedem, csakúgy, mint a csalánt, vagy a gyermekláncfüvet.
bővebben a turbolyáról itt olvashattok.

turbolyás palacsinta




hozzávalók:

2 tojás
250 g finomliszt
500 ml tej + ásványvíz
csipet só
olaj
kis csokor turbolya apróra vágva

a lisztet és a tojásokat elkevertem, majd kevergetés mellett a folyadékokat lassan hozzáöntöttem. szépen csomómentesre kevertem, majd legalább fél órát pihentettem. utána hozzákevertem a turbolyát, és egy kis olajat. forró, először kiolajozott palacsintasütőben, kb fél merőkanálnyi adagokban kisütöttem a palacsintákat.

a turbolya erőteljes íze nem érződött ki a palacsintákon, nem kell óvatosan adagolni.

kandírozott naranccsal ízesített ricottával töltöttem a palacsintákat.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr63553968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

irisz 2009.04.16. 20:36:00

hűűű de jól néz ki, és csak utána olvastam! :)

vegasztromania 2009.04.16. 20:36:00

óó, hát azt mindenképpen.. :)

.luz. 2009.04.16. 20:36:00

cirbolya és borbolya sosem lesznek turbolya.



köszönöm a figyelmet ;)
süti beállítások módosítása