vegasztromania 2008. december 07.

naan

mikor azon gondolkodtam, hogy mit főzzek szokásos december eleji (mikulás) partymra, arra jutottam, hogy sütök valami finom kenyérfélét és különböző mártogatósokkal fogom tálalni. ez utóbbiakkal nem is volt problémám, sőt, le is kellett redukálnom az elsőre összeírt választékot (a kevesebb néha több). nehezebb volt kitalálnom, hogy milyen kenyérfélével rukkoljak elő. valami olyat szerettem volna, ami puha és ropogós egyben, valamint még nem készítettem soha. hosszas agyalás, keresgélés és utánaolvasás után a naan-t választottam. azt hiszem, jól..

naan - indiai kenyérféle




hozzávalók:
(6 db)

2 bögre (2,5 dl-es) liszt
3/4 bögre langyos víz
1 tk élesztő
1 csapott tk sütőpor
1 tk nádcukor/méz
1 tk só
2 ek napraforgóolaj
2,5 ek joghurt

egy kis tálban a langyos vízhez kevertem az élesztőt és a cukrot. egy nagy tálba öntöttem a lisztet, a sütőport, a sót, a joghurtot, és az olajat. elkezdtem gyúrni, majd hozzáöntöttem az élesztős vizet és addig gyúrtam, míg össze nem állt (ragacsos a tészta, de 1-2 perc után bekövetkezik). konyharuhával letakarva 45 percig meleg helyen kelesztettem. a sütőt a legmagasabb fokozaton két tepsivel együtt előmelegítettem (ezzel imitáltam a forró követ). a tésztát egy kis olajjal átgyúrtam, majd lisztes kézzel 6 részre szedtem. ezeket lisztes kézzel golyóvá formáltam, majd lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, és sütőpapírra fektettem (3 darabot egy sütőpapírra). kivettem az egyik tepsit, ráhelyeztem a sütőpapírt a 3 naan-nal, és a sütő legalsó részébe tettem. néhány perc múlva - amikor kis barna foltok keletkeztek az alján - megfordítottam, és a másik oldalát is megsütöttem. ugyanezt eljátszottam a másik 3-mal is. miután kivettem őket a sütőből, mindkét oldalukat lekentem vajjal. melegen és hidegen is nagyon finom.

a menü





naan
hummusz
aszalt paradicsom-krém (bazsalikomlevelek nélkül)
tzatziki
egy jó nagy vegyes saláta apróra vágott hozzávalókkal
feta olívaolajjal és tört fehérborssal
opcionálisan:
apróra vágott kovászos uborka
koriander
lilahagyma

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr963553934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morzsóka 2008.12.07. 20:13:00

szia!
már olyan rég akartam ilyen naant készíteni, hogy csak na(an:). még szerencse hogy emlékeztem, Nálad anno olvastam receptet. Most megcsináltam, és szuperjó lett:)

vegasztromania 2008.12.07. 20:13:00

óó igen.. ezzel már én is eljátszadoztam.. :)

.luz. 2008.12.07. 20:13:00

naan, anan, nana, anna, nnaa, aann.

köszönöm a figyelmet.

starfokker 2008.12.07. 20:13:00

de jó hogy újra itt vagy!:)

vegasztromania 2008.12.07. 20:13:00

kiegészítés: az aszalt paradicsomokat egy kis olajjal és egy kis vízzel robotgépben krémesítettem úgy, h még érezhetőek legyenek benne kis darabkák.

vegasztromania 2008.12.07. 20:13:00

renata, változó. vagy valamelyik keleti fűszeresnél, vagy a culinarisban, vagy (mint most is) az ázsia boltban a nagycsarnokban. ez egy sera márkájú, 680 grammos kiszerelés volt. persze az igazi a saját lenne.. majd talán jövőre :)

CES, köszi :)

CES 2008.12.07. 20:13:00

Szia!
Huh! Imádom a Naan-t! Tök jó, hogy mostanában megint írsz és pont egy ilyen klassz "kenyér"-készítést publikáltál!
[CES]

Renata 2008.12.07. 20:13:00

szia Nana!
Aszalt paradicsom-krém: milyet és hol veszed?

.luz. 2008.12.07. 20:13:00

finom volt! tanúsíthatom!
süti beállítások módosítása