a szombati piknikre gépet nem vittem, csicseriborsót viszont két formában is. előbbi miatt a post alján linkelem néhány társamat, akik kattintgattak, én pedig közzé teszem a csicseriborsó curry és a hummusz receptjét.

csicseriborsó curry




hozzávalók:

200 g csicseriborsó (egy beáztatott éjszakán túl..)
1 mutti polpa paradicsomkonzerv
1 fej hagyma
néhány gerezd fokhagyma

római kömény
édeskömény
garam masala
gyömbér
1/2 tk fahéj
1/2 tk kurkuma

az egy éjszakán át áztatott csicseriborsót sós vízben egy óra alatt megfőztem (már két helyről is hallottam, hogy ha egy tk szódabikarbónát teszünk a vízbe, hamarabb puhul, de ez most anélkül főtt), majd leszűrtem.
a hagymát és a fokhagymát olajon elkezdtem sütni, majd pár perc elteltével hozzáadtam a gyömbért (a gyömbérem bemondta az unalmast a hűtőben, ezért ez ost porból készült). még néhány percig pirítottam, majd robotgéppel pürésítettem. visszazuttyintottam az olajba, hozzáöntöttem a paradicsomkonzervet, és fűszereztem. nem tudok pontos mértékegységeket adni, általában leveszem a polcról a fűszereskosaramat, és üvegcséimet, és boszorkány módjára szórom az ételbe. kóstolgatok, fűszerezek. kicsit hagytam, hadd járják át a fűszerek a paradicsomot, majd hozzákevertem a csicseriborsót, és pár perc főzés után késszé nyilvánítottam.

hummusz




hozzávalók:

200 g csicseriborsó
1-2 gerezd fokhagyma
1 citrom leve
1-2 ek tahini (szezámkrém)
római kömény

olívaolaj

a csicseriborsót egy éjszakán keresztül áztattam, majd sós vízben 1 óra alatt megfőztem. az összes hozzávalót robotgépben pürésítettem. a csicseriborsó főzőlevéből kellett hozzá adagolnom az állaga miatt.

és íme fotók a piknikről:

mindennapi mannánál
dolce vitánál
cukros katánál


A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr803553924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2008.07.21. 20:16:00

vera, nagyon örülök!! :)

Vera 2008.07.21. 20:16:00

Mindkettőt megcsináltam, a humusz a család felének ízlett, a curry mindenkinek! Köszönöm :)

Zsuzsa 2008.07.21. 20:16:00

Csatlakozom az előttem szólókhoz. :)
Én elég lusta vagyok, így bevallom, többnyire konzerv csicseriborsót használok.

cukroskata 2008.07.21. 20:16:00

Nagyon finom volt, én is fogok ilyet főzni :-)

vegasztromania 2008.07.21. 20:16:00

adéle, :D
gourmandula, én meg köszönöm a szusit :)

Gourmandula 2008.07.21. 20:16:00

hát garam masala, amit éreztem benne! Olyan isemrős volt, de a currynél megakadtam. Isteni finom volt, köszi szépen! :)

Adéle 2008.07.21. 20:16:00

Lehet, hogy ez a vega-telepátia???

:-)))))

Adéle

vegasztromania 2008.07.21. 20:16:00

ízbolygó, igen, én is mosolyogtam, meg is írtam Adele-nek, h egy kattra jár az agyunk :)

ági, leegyszerűsítheted, ha konzerv csicseriborsót használsz. a többi nem tart sokáig.

Ági, aki főz 2008.07.21. 20:16:00

Ó, tehát íme a recept! Annyira imádtam ezt a kaját! Csak ez a hosszas főzés riaszt egy csöppet.

Ízbolygó 2008.07.21. 20:16:00

Adele is hasonlót posztolt ma!:-)
Köszönöm a curry receptet, elkészítem!
süti beállítások módosítása