vegetáriánus is azért lettem, mert figyeltem a szervezetem jelzéseire, azóta is próbálok. sokszor ételeket kívánok meg, de egyre többször színeket. mostanában nagyon erőteljesen a narancssárgára kattantam, minden tekintetben. A lumen chili-kóstolójáról is 3 narancssárga chilivel és egy sárgával érkeztem haza, valamint a kosaramban landolt egy hokkaido tök is. ja, és ezek után kitaláljátok, h milyen színű a körmöm? bár az a legjobb, ha az étkezések alkalmával figyelünk a színek harmóniájára is, de nyilván nem véletlenül billen kívánalmunk az egyik irányba. jelentem, visszabillentettem. :)

nem titok, hogy a zöldségek között a sütőtök kiemelt helyen szerepel nálam, és sokféleképpen használom. most teljesen egyértelmű volt, hogy thai curryt készítek belőle, mert a narancssárga mellé kókusztejet és thai ízeket is kívántam. amúgy is elég nagy thaimán vagyok, ha időnként nem ehetek a parázsban egy jó thai levest, elvonási tüneteim vannak. ilyen előzményekkel született tegnap ez a curry.

thai curry hokkaido tökből

tokcurry.jpg


hozzávalók

(3-4 adag)

1 hokkaido tök, vagy sütőtök (megpucolva 600 g)
1 hagyma felaprítva
1 fokhagyma apróra vágva
1 cm-es gyömbér lereszelve
1 ázsiai citromfű nagy darabokra vágva (ezt nem esszük meg)
1 chili (chilit mindig ízlés szerint)
1/3 csokor koriander felaprítva (a koriander is ízlés kérdése..)
1 lime
1 doboz kókuszkrém (400 ml)
200 ml víz (még jobb, ha zöldségalaplé, egyébként pedig nem kell, de én levesesre szerettem volna)
1 kk nádcukor

1/2 ek green thai curry fűszerkeverék (citromfű, koriander, római kömény, bazsalikom, lime levél, fokhagyma, bors, chili)
szezámolaj (semlegesebb is jó, ha nem szeretjük)

tokcurryx4.jpg


a tököt megpucoltam és felvágtam. az olajon 4-5 percig pirítottam a hagymát, majd hozzáadtam a tököt, a chilit, átkevertem, majd a kókuszkrémet és a vizet. megfűszereztem (a gyömbért a közepén, a fokhagymát az utolsó harmadban, a koriandert és a lime levét a legvégén adtam hozzá), és 15-20 perc alatt alacsony lángon főztem, amíg a tök meg nem puhult (20 perc alatt már nagyon megpuhul, főleg, ha számolunk a gáz lekapcsolása utáni önmagában fövéssel is). jól illik hozzá a rizs, de mivel én direkt levesebbre csináltam, szerintem rizstésztával az igazi.

tokcurryfelirat.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr244805653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása