"akkor lesz a tiéd, amikor elengeded." - mára már talán a klasszikusnál is több, de mély igazság. idén álltam először lazán a goldenbloghoz. és nem azt mondom, hogy ezért lett a vegasztrománia a zsűri első helyezettje, ez ennél összetettebb folyamat, de ez is része. úgy gondolom, hogy egy díj nehéz műfaj, hogyan is lehet 140 gasztroblog közül egyet kiválasztani? én mindenesetre nagyon örülök és köszönöm, szeretnék jól élni vele. ezúton gratulálok a többieknek is, nyerteseknek, résztvevőknek, és a versenyen nem résztvevő blogoknak is! mindenki adjon formát annak, ami kikívánkozik belőle, abból rossz nem születhet.

az élet viszont nem áll le, sőt, sok minden van folyamatban. palival főzünk, dolgozom ügyeken (mindenről időben értesültök), és fogadom be az új energiákat. ilyen például a lumen zöldség és közösségi szolgáltató, amely röviden egyesíti két nagy szerelmemet, a gasztronómiát és a művészetet, és amelyről hosszabban is fogok majd írni. itt voltam szombaton egy chili-bemutatón, kóstoltam chililekvárt és vásároltam is különféle chiliket. már régóta szerettem volna kipróbálni, úgyhogy itthon elkészítettem a saját chililekvár verziómat, melyhez a goodfood receptjét vettem alapul.

chililekvár

chilijam.jpg


a receptben leginkább az fogott meg, hogy sütőben készül és nem főzni kell. és bármennyire is szerettem volna csak paprikákból elkészíteni, az inkább egy chilis pista lett volna.. így tettem én is hozzá koktélparadicsomot, és bebizonyosodott, hogy nagyon kell és nagyon jó hozzá. lehet játszani a sűrűséggel, a csípősséggel, az édességével, a fűszerezéssel és a darabossággal, nekem most ez lett:

chilijamx4.jpg


hozzávalók:

(250 ml-es üvegenként)

250 g kápia paprika (kb 5 darab)
250 g koktélparadicsom
1 piros cseresznyepaprika kimagozva
3 chili, nekem most: 1 naga folokia kimagozva, 1 thai chili, 1 trinidad parfume
1 cm-es gyömbér lereszelve
1 lila hagyma
2 fokhagyma
2 ek nádcukor (nem akartam édesre)
2 ek balzsamecet

a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra (4-es fokozat).
a paprikákat, a chiliket, a hagymát és a fokhagymát késes aprítóval ledaráltam. a paradicsomokat kettévágtam. a kísérletezés miatt külön sütöttem meg a paprikás-fűszeres keveréket és a paradicsomot 25 percig, majd együtt 15 percig, ennek is van értelme, de együtt is működik (akkor rakjunk mindent egy sütőtálba és süssük 40 percig).

sajtokhoz, pirítóssal, szendvicsekbe, tésztához, amihezéppen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr834798865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szex&bp 2012.09.24. 16:02:27

Nagyon, nagyon gratulálok, abszolút megérdemelt a győzelem:))
Morzsóka:)

szhedi 2012.11.18. 14:24:45

Szia! Meg tudnád mondani, meddig áll el ez a chililekvár? Nagyon tetszik az ötlet, de csak karácsonyra adnám. Köszönöm!

vegasztromania 2012.11.18. 22:03:41

@szhedi: ha miután beletöltötted az üvegekbe és rácsavartad a kupakokat 10 percre a fejük tetejére állítod, majd takarókkal-paplanokkal körülcsavarva pihenteted őket (száraz dunszt), akkor kb 2 hónapig (van, akik szerint tovább is). de én sosem jutok el odáig :) mindenesetre lehetőleg minél később csináld!
süti beállítások módosítása