nem szeretném borzolni a kedélyeket.. vagy mégis? ez az a téma, amiről mindenkinek (vegának és nem vegának egyaránt) határozott véleménye van. nem azért lettem vegetáriánus, hogy rántott húst kreáljak szejtánból (nem szeretem), vagy fasírtot szójagranulátumból (furának tartom). de. van olyan, amikor, mint egy kívánós, állapotos nő (nem) megkívánom mondjuk a töltött káposztát. akkor mi van? álszent módon lépjek túl rajta és burkoljam magam abba az állapotba, hogy igazából nem is kell, és győzzem meg magam arról, hogy legyen inkább spenót (egyébként imádom)? ez nem működik, mert akkor igenis a töltött káposztát kívánom, viszont nem eszem húst és nem vagyok jóban a szójagranulátummal. a másik dolog, amire mostanában felfigyeltem (nem is kell nagyon figyelni, dörömböl magától), az az ételallergia. egyre több ismerősöm esik áldozatául a különböző érzékenységeknek. nekik ez viszont nem választásuk, ők miért ne ehetnének az eredetire rímelő, de különböző tiltott hozzávalóktól mentes hasonmást? e két gondolatmenet mentén született meg bennem az elhatározás, hogy elindítok egy rovatot "hagyományos ételek vegául" címmel. a húst nem szójával és társaival fogom helyettesíteni, hanem zöldségekkel, magvakkal.

bár a töltött káposzta régebb óra izgat, múlt héten unokatesóméknál megéreztem a töltött paprika illatát, és elvesztem. másnap megcsináltam ezt a verziót, ahol a hús helyett darált zöldségek és darált dió adja a tölteléknek való alapot. 

töltött paprika vegául

töltöttpaprika_1.jpg


hozzávalók
(7-8 paprikához)

7-8 tv paprika
1 közepes sárgarépa
1 közepes fehérrépa
1/4 zeller (+a zöldje)
1/4 karalábé
50 g dió
1 fokhagyma
1 tojás
1 csésze (250 ml) rizs
700 ml paradicsomlé (olasz üvegeset szoktam venni, annak pont jó az állaga)

bors
cukor

töltött paprikax4 copy.jpg


a zöldségeket, 1 zellerzöldet, a fokhagymát és a diót robotgépben apróra daráltam. megsóztam, borsoztam, hozzákevertem a tojást és a rizst. a paprikákat kicsumáztam, és nem túl szorosan beletöltöttem a tölteléket. a paradicsomlevet sóval és egy kevés cukorral ízesítettem (ízlés kérdése, lehet olaszosra is venni a figurát), hozzádobtam a maradék zeller zöldjét és felforraltam. beletettem a paprikákat, és nagyon alacsony lángon, fedő alatt 50-60 perc alatt megfőztem. friss fehér kenyérrel az igazi!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr914762724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bridget 2012.09.13. 13:40:46

Soha nem éreztem azt, hogy probléma lenne, ha egy hagyományosan hússal készített ételt a nélkül készítek el. Már csak azért sem, mert töltött paprikát életemben nem ettem hússal, mert otthon mindig is tojás ránotta összetörve+dió+rizs+vegamix töltelékkel készült.
Ha valamit finoman el lehet készíteni hús nélkül is, akkor együk, és kész, és ne körítsünk köré különböző filozófiákat. Miért mondanék le a finom rakott káposztáról is azért, mert valaki azt hússal is szokta készíteni. Ugyanígy gondolhatunk a paprikás krumplira, lecsóra, rakott krumplira...
A recept tetszetős. Köszönöm az ötletet. Szerintem készítsd, ahogy jól esik, abból, amiből tetszik, és fogyaszd jóízűen.

nissza 2012.09.17. 21:30:22

Végre megalkottam a töltött paprikát. Isteni finom lett. Köszönöm!!! :)

hzias2.blogspot.com 2012.09.20. 09:22:01

Rendszeresen látogatom a blogot, nagyon tetszik. Gratulálok a Goldenblogon elért 1. helyezéshez :)!!

Ms Sör 2012.10.01. 12:59:29

A tojás nem vegán.

vegasztromania 2012.10.01. 13:16:11

Sosem állítottam, h az :)

Ms Sör 2012.10.01. 14:30:48

@vegasztromania: igazad van, félreolvastam a címet, azt hittem vegánul van oda írva. ettől aztán izgatott lettem, majd csalódott a tojás láttán.

vegasztromania 2012.10.01. 21:16:33

@Ms Sör: a tojás helyett használhatsz kb 1 ek őrölt lenmag és 3 ek víz keverékét, és akkor nem kell lemondanod róla :)

zé_á 2013.01.15. 03:19:44

Szia Anna!

Pár hónapja böngészem a blogod, nagyon jó hiánypótló a gasztro blogok között, bárcsak előbb találtam volna rá.
Tetszik ez a recept is, hamarosan kipróbálom :)
A családban egyedüli vegaként, hétvégente bizony kihívás elé állítom anyukámat :) Szójagranulátumot szoktál használni? Ő azzal szokta 'vegául' elkészíteni ezeket az ételeket nekem. A szójakockát nem szeretem furcsa az íze.. de a granulátumnak nincs mellékíze.

vegasztromania 2013.01.15. 08:25:31

@zé_á: életemben kb kétszer használtam, inkább ez a fajta megoldás izgat, amit fentebb olvashatsz. de anyukád részéről mindenképpen jófejség, és tiszteletre méltó, h megcsinálja neked az ételeket vegetáriánus módra!
süti beállítások módosítása