Itt ülök vasárnap reggel 7-kor a nyitott ablaknál zöld teával a kezemben. Üresek az utcák, egy-egy troli jellegzetes ufóhangját hallom csak. A tegnapi hatalmas zuhé egyetlen nyomot hagyott maga után, frissebb a levegő. Érzem, hogy valamelyik emeleten éppen kávét főznek, mégsem rohanok ki a konyhába megcsinálni az enyémet. Mi történt? Hisz' éveken át leghűségesebb reggeli társam egy bögre mézes-fahéjas kávé volt. Két hete kizárt lett volna, hogy leírjam az első mondatot. Azóta viszont megcsináltam egy 1hetes bentlakásos léböjtkúrát a Napsugár Életházban.

Ősszel érkezett a meghívás, és mivel szerettem volna kipróbálni magam egy ilyen helyzetben, örömmel elfogadtam. Egyrész kihívásként éltem meg, másrészt már régóta izgatott a böjt témája. Ahogy a lakásunkat is nagytakarítjuk időnként, a szervezetünknek is szüksége van tisztulásra. A kihívás már az 1hetes leépítő diéta során megmutatkozott, melynek során fokozatosan kellett elhagyni a kávét, tojást, cukrot, fehér lisztet, és csökkenteni a mennyiségeket.

13 elszánt böjtölni vágyó költözött be egy hétre május 13-án, pénteken. Külön meglepetés volt számomra Horász, akiről aznap derült ki (számomra legalábbis), hogy ott lesz. Nagyon sokat segített, hogy olyan helyen voltam, ahol hatalmas figyelemmel fordultak felém, ahol volt egy napirend, ami gerincet adott a napnak; és ahol olyan emberekkel voltam együtt, akik ugyanazt csinálták, mint én, ezzel is erősítve egymást.

A napirendünk profin fel volt építve. Minden reggel fél8-kor megittam a keserűsót a szobámban, ezt 8-kor reggeli követte, ami különféle gyógyteákat jelentett. Utána 1 órás jóga, vagy pilates következett, ami azért fontos, hogy stimulálja az izmokat és egyébként is nagyon jól esett. Ezután megkaptuk az almával kevert búzafű koktélunkat (ízével kapcsolatban megoszlanak a vélemények, nekem nagyon ízlett). Délben ebéd, ami valamilyen zöldségleves levét jelentette (kevés sóval), majd másfél órás csendespihenő következett, amikor is májunkra meleg gélpárnát tettünk, ezzel is segítve a máj méregtelenítő munkáját. Utána kardio-mozgás gyanánt 1-1 ½ órás sétát tettünk a ház közvetlen szomszédságában lévő természetvédelmi területen. Előtte-utána 2 részletben frissen préselt gyümölcslevet kaptunk. 6-kor vacsora, ami az ebédre kapott zöldségleves volt, utána pedig desszertként megkaptuk a nap fénypontjaként számon tartott fahéjas zabnyákot. Ezután szauna következett, majd a máj éjszakai méregtelenítését támogató alma-céklalé. A napjainkhoz konstans hozzátartozott a folyamatos ivás (forrásvíz és tea formájában).

A böjt mindenkinél és minden alkalommal más. Nincs egy bevált koreográfia, amit követhetünk. Viszont tényleg az első 3 nap a nehezebb. Nekem másfél napig fájt a fejem és volt, amikor émelyegtem is – de nem volt elviselhetetlen. Ilyenkor tudatosítottam magamban, hogy tisztulok. A negyedik naptól kezdve viszont már egyáltalán nem vettem észre, hogy nem eszem, és nőtt az energiaszintem. Ráadásul az egész elkezdett egy wellness hétvégére hasonlítani, napoztunk, fürödtünk a kinti medencében, különféle masszázsokon vettünk részt, szaunáztunk.

Nem voltam különösebben éhes, de be tudtam pörgetni magam rendesen, amikor szabad perceimben ételekről, ízekről ábrándoztam. Horásszal is órákat tudtunk receptekről, technikákról, alapanyagokról, beszerzési helyekről beszélgetni, de a többieket sem kellett félteni..

Ma már az 1hetes felépítő diéta második napját élem, fokozatosan tér vissza minden alapanyag az étrendembe. Sokkal jobban érzem az ízeket és sokkal jobban megbecsülöm az ételt. A böjt kitisztította a szervezetemet, megfosztott néhány kilótól, de nem hagyott üresen, gazdagabb lettem egy önbizalomépítő tapasztalattal, erősödött a rendszerességre való törekvésem, és még tudatosabbnak érzem magam.


Megosztás

1 komment

Címkék: léböjt bla

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr503554102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duende 2011.05.23. 09:00:00

Nagyon gratulálok! :)
Légyszi kukkats be hozzám, kaptál egy díjat! :)
süti beállítások módosítása