dedicated to p&v

nem, nem londonban készült.
nem, tulajdonképpen nem fasírt. de még mindig nem jöttem rá, hogy hogyan lehetne elnevezni.. még agyalok rajta, aztán előreláthatólag leteszek arról, hogy bármiféle normális nevet kapjon, aztán pedig lehet, hogy a végén kreálok egy szót, és onnantól úgy hívom.

nem is rossz ötlet..

kedves vegák, nem vegák, akik olvassátok a blogomat, és különösen ezt a bejegyzést! találjunk nevet ennek a finom, a húsevők ízvilágát is kielégítő répafasírtnak! szabály, hogy nem szerepelhet benne a "répa" szó.

(egyébként engem személy szerint kiráz a hideg ettől a szókapcsolattól, meg önmagában a répa szó megjelenésétől bármilyen étel nevében.. hiába szeretem, és hiába finom, nem tudok megbarátkozni vele.)

na de akkor mitől londoni? (a másik részt szerintem mindenki érti)
tegnap éjjel londonból hazaérkező barátaim mesélték, hogy sok répát ettek londonban, mivel az ott meglehetősen olcsó. és bármennyire hihetetlenül hangzik, sokoldalúan felhasználható - gondoljunk csak a répatortára.

londoni vegafasírt
(diós sárgarépafasírt)




hozzávalók:
(kb 15 darab)

2 hatalmas, vagy 3 közepes sárgarépa a reszelő nagy lyukán lereszelve
15 dkg durvára darált dió
2 újhagyma félkarikákra vágva
néhány gerezd fokhagyma apróra vágva
2 tojás
1 zsemle robotgépben morzsásítva

frissen őrölt bors
cayenne-i bors

zsemlemorzsa

olaj a sütéshez

a hozzávalókból összekevertem a "fasírt" alapját.
(ha szükséges, további zsemlemorzsa hozzáadásával lehet az állagán változtatni.)
két evőkanál segítségével, azokat vízba mártva galuska alakú egyedeket készítettem, meghempergettem őket zsemlemorzsában, majd bő, forró olajban aranybarnára sütöttem őket.
rizzsel, valamint madársalátából és koktélparadicsomból álló, olívaolajjal, 1/2 citrom levével nyakonöntött és sóval, borssal, valamint fűszerekkel ízesített salátával ettük.

egy ehhez nagyon hasonló, csak alakjában, és fűszerezésében különböző változatot találtok itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr903554042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2010.04.10. 11:51:00

viktória, ez nagyon kedves név, és nagyon tetszik :)
üdvözlöm kis vegatársamat!

Viktoria 2010.04.10. 11:51:00

A kisfiam kedvencét írtad le ebben a receptben, amit évek óta Brúnó-gombócnak hívok: neki szól, de meg ne tudja, hogy mennyi egészséges van benne! :) egyébként meg ő is vega.
Gratulálok a bloghoz, nagyon szép!

Raindrop 2010.04.10. 11:51:00

Beleakadtam ebbe a fotódba a Flickr-ön, akkor még nem láttam, hogy a tiéd, csak húúúztam egyet. Zseniális!

Anonymous 2010.04.10. 11:51:00

Hívják izének! Vagy tudodminek...

vegasztromania 2010.04.10. 11:51:00

tényleg elengedtétek a fantáziátokat, köszi :)

Bridge 2010.04.10. 11:51:00

Te mondtad, egyszerűen: Nana kedvence. :)
A fasírt narancssárga zöldségből túl hosszú, de a Beatbull címötlete is igen szimpatikus.

Beatbull 2010.04.10. 11:51:00

Nyúleledel-fasírt vagy (hamis) nyúlfasírt? ;)

Orsi 2010.04.10. 11:51:00

Rübezahl király álma?

vegasztromania 2010.04.10. 11:51:00

á la carte, köszi és örülök!

dp, köszi neked is! nekem sincs semmi használható.. eddig! még bizakodom :)

Doctor Pepper 2010.04.10. 11:51:00

uuh, gyönyörű a kép! jóötletem sajnos nincs:(

Á la carte 2010.04.10. 11:51:00

nagyon szép a kép és a recept is jól hangzik! Szép a blogod, nemrég találtam rá : ) gratulálok!
süti beállítások módosítása