ki mondta, hogy krokettet csak krumpliból lehet csinálni?

fogalmam sincs, hogy jött az ötlet, egyszer csak bekúszott.
(miután jól befalatoztam a megmaradt muhammarát - így jobban ízlett, mint frissen; egyrészt tegnap már jóllaktam az illatokkal, másrészt mára értek össze igazán az ízek).

most, hogy érzem az ősz közeledtét, több kedvem van főzni, kísérletezni, alkotni, fotózni. ilyenkor újult erővel vetem bele magam mindenbe. nekem ez az újév, nem január 1.. szeretem én a nyarat, tényleg, de erőt az őszben sokkal többet érzek.

parmezános zöldborsókrokett




hozzávalók:
(kb 18 db)

2 bögre zöldborsó
kis darabka vaj
2/3 bögre liszt

frissen őrölt bors
szerecsendió
frissen reszelt parmezán

1 tojás
zsemlemorzsa
olaj a sütéshez





a borsót sós vízben puhára főztem. leszűrtem, és robotgépben pürésítettem. fűszereztem, hozzákevertem a vajat, a lisztet és a parmezánt, majd összegyúrtam. pihentettem egy kicsit, majd kis hengereket formáztam. ezeket felvert, megsózott tojásba, majd zsemlemorzsába forgattam, utána pedig forró, bő olajban kisütöttem.
(a krokettbe szoktak plusz 1 tojást is keverni, én ezt most kihagytam.)

húst is evők esetleg keverhetnek hozzá apróra tépkedett jóféle sonkát. emlékeim és képzeletem szerint remekül passzol a borsó és a parmezán ízvilágához.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr443554006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2009.08.29. 21:03:00

nina, :)

hugomum, ízlés kérdése. én nem tettem bele sokat (csak egy kis darabkát), nem akartam, hogy a parmezán domináljon. viszont a csicseriborsóhoz nem raknék, inkább gyömbérrel ízesíteném!

Hugomum 2009.08.29. 21:03:00

szia! en most csicseriborsobol csinalom,. de mennyi parmezant tegyek bele?elore is koszi a valaszt
nagyon szuper krokett otlet:)

Marcipán és Frutti 2009.08.29. 21:03:00

Mekkora ötlet!!

nina 2009.08.29. 21:03:00

most akkor krumpli helyett kőből van? :D

(majd tartom az arcom, ha összefutunk xD cskb.,)

Raindrop 2009.08.29. 21:03:00

Jaj, kimaradt (mert ez egy bemásolt szöveg volt, csak a mértékekkel egészítettem ki), a tojás 1 db, a tej pedig 4-5 evőkanál szokott nálam lenni, de tettem bele már tej hiányában a babos főzővízből.

Raindrop 2009.08.29. 21:03:00

Ebben elvileg van hús is, de én direkt kihagytam:

A zöldbabot (15 dkg) enyhén sós vízben előfözzük, leszűrjük.
Felforrósított vajon megpirítjuk az apróra vágott gombát (15 dkg), majd hozzáadjuk a zöldbabot, petrezselymet.
Meghintjük liszttel (2-3 evőkanál), kicsit összepirítjuk, majd felöntjük tejjel, beletesszük a tojást, fűszerezzük tetszés szerint (só, fehérbors, pici kakukkfű, ki mit szeret).
Pár percig lassú tűzön pároljuk, amíg sűrű massza lesz.
Hagyjuk teljesen kihűlni, majd vizes kézzel gombócokat formázunk belőle. Panírozás után bő olajban ropogósra sütjük.

vegasztromania 2009.08.29. 21:03:00

raindrop, hogy csinálod a zöldbabos-gombás krokettet? ott darabosabbra érdemes hagyni talán a zöldségeket.. fent van nálad?

FlatCat, lúdanyó, :)

bb, mindjárt elpirulok.. :)

Beatbull 2009.08.29. 21:03:00

Nagyon tetszik ez a krokett! Elvileg mindenféle püréből lehetne készíteni, mégis ha krokett, akkor krumplira gondol mindenki. Szerintem nem is kell hozzá hús, mindössze egy kis mártogató s kész a bulinasi. (Nálad tényleg vegává mutál az ember receptjeidet / ötleteidet olvasva ;) )

lúdanyó 2009.08.29. 21:03:00

De jó lett az a kavicsos kép! Érdekes, most jöttem rá, hogy én is így vagyok az ősszel :)

Flat Cat 2009.08.29. 21:03:00

Amit az őszről írtál, azt teljesen át tudom érezni! :)
A krokett meg nagyon tetszik! :)

Raindrop 2009.08.29. 21:03:00

Ez mennyire jó! :) Színre is vicces, és ki az aki nem szereti a zöldborsót? Biztosan kipróbálom!
Én zöldbabos-gombás krokettet szoktam csinálni, abból kiindulva ez még finomabb lehet.
süti beállítások módosítása