vegasztromania 2009. augusztus 13.

szederfagyi

néhány napot a káli-medencében töltöttem, és egyik nap elmentünk szedret szedni. ismerjük már a környék szederlelőhelyeit, de a nyomokból ítélve nem csak mi..
csak annyit sikerült szedni, hogy együnk néhány szemet, és ezt a fagyit megcsinálhassam, de a még piros gyümölcsök mennyisége alapján augusztus vége felé lesz ebből lekvár is..

joghurtos szederfagyi




fagyigép híján ezt a verziót szoktam követni. két férfimarék szedret jó alaposan megmostam, majd ízlés szerint mézzel összeturmixoltam. ezután 375 g natúr joghurttal elkevertem, és beraktam a mélyhűtőbe. óránként átkevertem, és hűtőtől függően néhány órán belül kész.




10 komment

Címkék: édes lakto

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr443554003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2009.08.13. 16:52:00

bea, örülök! választhatod egy még egyszerűbb formáját, a jégkrémet. valahogy így:
http://vegasztromania.blogspot.com/2009/06/jegkrem-gyumolcsbol.html

Anonymous 2009.08.13. 16:52:00

Jaj de örülök, hogy rád találtam! Egy ismerösünk folyamatosan hozza nekünk a sok szedret, és már annyi minden volt belöle, ilyen süti, olyan süti, leves... nem tudtam már semmit kitalálni, a fagyit eddig elvetettem mert nincs gépem hozzá. De látom anélkül is remekül sikerül!!!
Köszi mégegyszer
Bea

Reni 2009.08.13. 16:52:00

Volt hogy átpasszíroztam, volt hogy nem. Engem egyáltalán nem zavartak a magok :)

vegasztromania 2009.08.13. 16:52:00

reni, :)

gasztromami, benne hagytam, érezhető, de nem vészes. a lekvárhoz viszont vsz én is át fogom paszírozni..

trinity, a színe fantasztikus! én is újra meg újra rácsodálkozom.

duende, ezek szerint :)

raindrop, lilahangya, köszi, de a tölcsér cukrászdából van, az nem az én érdemem!

Lilahangya 2009.08.13. 16:52:00

Hmmm... igen jol nez ki es mi tagadas szamomra most a tolcser is nagyon csabito!

duende 2009.08.13. 16:52:00

Akkor egy időben voltunk?! :)

Raindrop 2009.08.13. 16:52:00

Nem elég, hogy fini szedres, de az, hogy tölcséres? Pláne fini tölcséres??? Nagyon nyamm! Nekem a fagyi tölcsérben az igazi. :D

trinity 2009.08.13. 16:52:00

A színe is csodás!!

Gasztromami 2009.08.13. 16:52:00

a magokat bennehagytad vagy átszűrted turmixolás után? A lekvárhoz én átpaszíroztam szűrőn, mert a lekvárban nagyon zavaróak a magok, irtó kemények.
A fagyiban talán nem annyira zavaró ugye?

Reni 2009.08.13. 16:52:00

a szeder fagyi az egyik kedvencem. nálunk is előfordult elég sokszor idén nyáron :)
süti beállítások módosítása