minden napra egy jégkrém

nem gondoltam volna, hogy ennyi kreatív energiát ki lehet élni a jégkrém-készítésben. már tervezem a következő, komplementer-sorozatot (bazsalikomos eper, áfonyás barack)..
hasonlóan a folyékony eperhez, ez is a gyümölcs tálalásának egyik - nyári változata. viszont egy kis izgalmat visz bele, ha nem egymagában fagyasztjuk le a gyümölcsöt, hanem valamivel párosítva. fűszerrel, magvakkal, vagy egy másik gyümölccsel.
a körte-dió párost azt hiszem nem kell magyarázni, a ribizli piros színe pedig nagyon jól megy a sárgabarackéhoz.

jó ötlet azoknak az anyukáknak, akik szeretnék, ha csemetéjük több gyümölcsöt enne, gyermekük viszont ellenkező véleményen van.
vagy azoknak, akik nem szeretnek EEE-ket és műanyagot enni.
vagy azoknak, akiknek melegük van.

fahéjas-körtés-diós és ribizlis-sárgabarackos jégkrém





hozzávalók:

1 dl-es műanyag poharak
fapálcikák/kiskanalak/facsipesz fele - ez lett nálam

a körtéshez:
poharanként 3/4 db vilmoskörte
fahéj
méz

a sárgabarackoshoz:
poharanként 2 db barack
méz
ribizli

a gyümölcsöt összeturmixoltam egy kis mézzel, majd az adott díszítőelemekkel (dió/ribizli) felváltva a poharakba rétegeztem, közepükbe pálcikát szúrtam, és kb 3 órára a mélyhűtőbe raktam őket.
hideg vizet folyattam az oldalukra, így hamar kijönnek a műanyagpoharakból, amiket újabb ötletekkel, újabb jégkrémekhez használhatunk fel.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr913553987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trinity 2009.06.30. 14:00:00

Nagyon ötletes!!!!!

Ledeczki Anna 2009.06.30. 14:00:00

Ez gyönyörű!!!! Ma este csinálok is...mondjuk barackosat. Csak az a baj, hogy várni kell, amíg megdermed, én pedig most azonnal szeretném:))))

Legyél te is konyhatündér! 2009.06.30. 14:00:00

hihi :-)

vegasztromania 2009.06.30. 14:00:00

basszus, pont rád gondoltam, mikor megjelent, h írtál.. és a felvert tejszínes változat a következő kipróbálásra váró verzió! :)

Legyél te is konyhatündér! 2009.06.30. 14:00:00

Ilyet én is csinálok minden nyáron. Néha teszek még bele enyhén felvert tejszínt.
A kisasszony tényleg nagyon szereti :-)

Mindennapi Manna 2009.06.30. 14:00:00

Pont ezt akartam megjegyezni én is:)))

Ági, aki főz 2009.06.30. 14:00:00

facsipesz :-))))
süti beállítások módosítása