polenta, puliszka. jogos a kérdés, hogy melyik. az én válaszom egyszerű, mindig az, amelyik konyha ízvilágát segítem, támogatom vele. és most abszolút olaszos ízeket varázsoltam a vacsoraasztalra.
el sem tudom mondani, mennyire régóta tervezem elkészíteni, kukoricadarám is mindig van itthon és nem egy nagy ördöngősség.. a recept is már hónapokkal ezelőtt felbukkant és érlelődött a fejemben. valószínűleg most jött el az ideje. viszont ezentúl gyakrabban lesz terítéken, az biztos.

torre di polenta - polentatorony




hozzávalók:
(4 db "torony"-hoz)
(1 csésze = 2,4 dl)

1 csésze kukoricadara
1 csésze tej
1 csésze tisztított víz
1 csapott kiskanál só
1 kis darabka vaj

4 zukkiniszelet (kb 1 cm vastagságú)
4 gomba kalapja
4 szelet lilahagyma
aszalt paradicsom - krém
mediterrán fűszersó (én most ezt használtam)

olívaolaj
chili-szálak (elhagyható)

sütőpapír




egy lábosban elkezdtem melegíteni a vizet és a tejet, majd beleöntöttem a kukoricadarát és a sót. folyamatos keverés mellett kis lángon főztem néhány percig, míg be nem sűrűsödött. vajat kevertem hozzá, utána pedig sütőpapírral bélelt, kb 20cm x 30cm -es tálba öntöttem. elegyengettem, majd letakarva kiraktam hűlni (később átraktam a hűtőbe).

ha tudjuk előre, hogy ezt az ételt szeretnénk elkészíteni, méret szerint vegyük a hozzávalókat. nekem egy kis tudatosság mellett mázlim is volt, mert volt a zukkini és a gomba méretével megegyező poharam itthon. ezzel a pohárral 12 polentalapot szaggattam, amiket kis olívaolajon néhány percig sütöttem (míg aranybarnák nem lettek). közben a zöldségeket befűszereztem, majd néhány perc alatt serpenyőben, forró olajon őket is megsütöttem.

ezután jött a rétegezés: polentalap - aszalt paradicsom krém - zukkini - polenta - aszalt paradicsom krém - lilahagyma - polenta - aszalt paradicsom krém - gomba. a tetejét chiliszálakkal díszítettem, és ez a pikáns, enyhe csípősség nagyon jót tett az amúgy is ízletes ételnek.
egy jó salátát el tudok képzelni mellé. mondjuk balzsamecetes-olívaolajos madársalátát..

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr873553943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ManóAnyó 2009.01.13. 17:03:00

Hogy nekem ilyenek miért nem jutnak eszembe? Köszi az ötletet! :)

vegasztromania 2009.01.13. 17:03:00

:)
abból nem raknék rá ennyit ;)

starfokker 2009.01.13. 17:03:00

nagyon klasszak:)

azt hittem, sáfrány az a tetején.

Mindennapi Manna 2009.01.13. 17:03:00

Nagggggggyon jól mutatnak:)

vegasztromania 2009.01.13. 17:03:00

köszi :)
az étel munkacíme pisaipolenta .. - ezek szerint nem csak nekem ugrott be :)

Beatbull 2009.01.13. 17:03:00

Nem vagyok nagy polentarajongó, de ezek a kis pisai tornyok nagyon tetszenek! A három csésze is milyen egyszerű, de mégis milyen szép ;)
süti beállítások módosítása