szeretem a zsályát, húsevő koromban imádtam a húst ezzel a fűszernövénnyel sütni. ezen kívül jó a torok megbetegedéseire, és női bajokra. valamint - és ezzel a véleményemmel egyelőre egyedül vagyok -, engem a görög retsina bor íze is a zsályára emlékeztet. a bazsalikomos pesto mellett csak a fantáziánk szab határt annak, hogy miből készítünk pestot; petrezselyemből és dióból, rukolából és mandulából, medvehagymából és mogyoróból, vagy akár zsályából és kesudióból. mivel csak itthon lévő alapanyagokból dolgoztam lenge itthoni tunikában, ez utóbbi helyett diót használtam.

pesto di salvia




hozzávalók:

1 csokor zsálya
1 kis marék dió
1 gerezd fokhagyma (ízlés és hangulat kérdése)
1 jó nagy löttyintésnyi olívaolaj

fehér bors



a hozzávalókat összetörhetjük mozsárban, vagy ahogy ma reggel én is, robotgéppel kívánt állagúra pépesíthetjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr73553906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása