Hatalmas tévedés, hogy egy vegetáriánus nem tud hülyeségeket enni, egészségtelenül étkezni és az is, hogy nem tud felesleges kilókat testének különböző részein tárolni. Nálam december 31-én betelt a pohár. Nem szoktam újévi fogadalmakat tenni, és ez sem az, puszta "véletlen" (haha), hogy pont a 2013-as év utolsó napjára esett az új élet gondolata. Viszont már aznap elkezdtem.

Nagyon jól tudjátok, hogy mindig figyelem a testem jelzéseit, ez az iránytűm. Most azt jelzi, hogy nem kér tejterméket, tojást. Helyette gabonákat, magvakat, sok-sok zöldséget, gyümölcsöt kíván. És meg is kapja. Továbbra sem szeretem a szélsőségeket, a dogmatikus hozzáállást, nincsenek szabályok, keretek. És nem skatulyáznám a dolgot, bármennyire is vegán vonalnak tűnik az irány. És ha már itt tartunk, az erőszakmentes táplálkozás számomra azt is jelenti, hogy magamon sem teszek erőszakot. Így, ha véletlenül megkívánok egy túró-rudit, akkor eszem. De annyi lehetőség van az édességek terén is! Erről majd később..

Körvonalazódott néhány napirendi pont az életemben. Jó néhány éve citromos meleg vízzel és zöld teával kezdem a napot. És bármennyire is furának tűnhet, míg régen elképzelhetetlen volt a reggelem kávé nélkül, most meleg víz nélkül az. Egy adag a testembe (hogy beindítsa az emésztési folyamatokat és átmelegítsen), egy másik pedig a testemre, hogy tényleg felébredjek és tisztán menjek a dolgomra. :) Sok gyümölcsöt eszem, csak úgy magában, vagy smoothie-nak elkészítve. Kerülöm a kenyeret, péksüteményeket  és a cukrot. Ezen kívül napi szintű elfoglaltságom lett a jóga és a pilates. Ha nem is 1 - 1 1/2 órákat foglalkozom velük naponta, de valamennyit minden nap.

Téli tál

télitál.jpg


Tudatosan figyelek arra, hogy vigyek magammal ebédet. Legtöbbször a címben említett téli tál valamelyik verzióját hurcibálom, amely 4 fő alkotóelemből áll:

valamilyen gabona, 
valamilyen hüvelyes, 
sült zöldségek, 
nyers zöldségek és olajos magvak (saláta). 

Kiegyensúlyozott és nem utolsó sorban finom! És hihetetlenül jól variálható, ezért nem lehet megunni. Persze sok más ételt is főzök, de mostanában sokszor ezt a választom. Édességnek aszalt gyümölcsöket és magvakat eszem, illetve teljesen rákattantam a nyers édességekre. A szakácskönyvemben is szerepet kaptak, és további kísérletezésekben vagyok.

Új irányok, új vonalak, új energiák.

télitálx4.jpg

Az ihletet Sarah-tól kaptam.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr255771253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MozogjNoémivel 2014.01.20. 11:16:19

Köszönöm szépen ezt a mondatot:
"És ha már itt tartunk, az erőszakmentes táplálkozás számomra azt is jelenti, hogy magamon sem teszek erőszakot. Így, ha véletlenül megkívánok egy túró-rudit, akkor eszem."

Én annyira ki vagyok akadva, hogy néha olyan szélsőségesek az emberek, hogy észre sem veszik, hogy az erőszakmentességet hirdetve saját magukkal és embertársaikkal szemben válnak azzá.

Én is pont így gondolom, ahogy te :)
süti beállítások módosítása