azért ennél egy hangyányit többet főzök.. mondjuk nem sokkal (a napokban meg pláne nem). még másfél héttel ezelőtt kaptam alföldi nagymamámtól egy hatalmasra nőtt cukkinit. egyik végéből ez lett, főzelék abszolút kortárs felfogásban. nincs benne rántás, liszt; magával a cukkinivel sűrítettem be. a megadott adagok irányadóak, szeretnék mindenkit arra buzdítani, hogy merjen kísérletezni és megtalálni saját ízlését.

egy koppenhágai főzés során beleszerettem a crème fraîche-be. ehhez a főzelékhez is azt az ízt szerettem volna csatolni, de nem volt időm elszaladni sehová, hogy vegyek. ezért 1 rész tejszín 1 rész tejföl keverékével helyettesítettem. apropó, ha tud valaki olcsó lelőhelyet, szóljon..

cukkinifőzelék




hozzávalók:

500 g cukkini
1 vöröshagyma
néhány gerezd fokhagyma
kapor
frissen őrölt fehérbors
100 ml tejföl és 100 ml tejszín vagy 200 ml crème fraîche
vaj

a cukkinit jó alaposan megmostam (én most nem hámoztam meg, de ha kemény már a héja, akkor érdemes), majd gyalu hiányában julienne-re vágtam (gyufaszál méretűre). egy edényben vajat olvasztottam és megpároltam az apróra vágott vöröshagymát és a fokhagyma felét. rádobtam a cukkinit is, és lefedve, időnként megkeverve puhára pároltam. közben sóztam, borsoztam és hozzáadtam az apróra vágott fokhagyma másik felét. hőkiegyenlítéssel hozzáadtam a tejfölt és a tejszínt, majd az apróra vágott kaprot. felforraltam, kevertem rajta néhányat, majd a tűzről lehúzva egy részét botmixerrel pürésítettem. apróra vágott kaporral díszítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr243554108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása