a tavasz az embereket megosztó zöldségekről, fűszerekről szól. medvehagyma, turbolya, spárga. ezek hallatán van, aki sikítva menekül, s van, aki a mennyekben érzi magát. lehet találgatni, h én melyik csoportba tartozom..
(és igen, van olyan zöldség, amit nem szeretek.)

e három tavasz-íz közül nálam abszolút első a spárga, s a spárgák közül is a zöld. (a lilát még nem kóstoltam.)
a belőle készült krémleves és a vajon párolt spárga gyorsan kész van, és alap. a quiche (ejtsd: kis) elkészítéséhez kicsivel több időre és elhatározásra van szükség, de mindenképpen megéri. ha a tészta összeállítása miatt halasztanánk a dolgot, használhatunk előre gyártott leveles tésztát, s bár én azt a verziót is szeretem, azért nem pótolja a quiche alaptésztájának ízét és omlósságát.

spárgás quiche




nem újdonság, h megvadulok a kis formáktól, az egyszemélyes adagoktól. ez egy kicsit még tovább tágítja az időintervallumot, de tálalás szempontjából ízléses, és megkönnyíti a helyzetet.

hozzávalók:
(4 személy)

200 g liszt + egy kicsi a tészta kezeléséhez
100 g vaj + egy kicsi a formák kikenéséhez

2-3 ek hideg víz

1 csomag zöldspárga (500 g)
250 g ementáli sajt
3 tojás
200 ml tejszín
100 g krémsajt

frissen őrölt bors
szerecsendió




a lisztet egy nagy tálba szitáltam, megsóztam, a vajat felkockáztam és összemorzsoltam a liszttel. amikor már az egész morzsás állagú, 2-3 ek hideg vízzel tésztává gyúrtam. letakarva 30 percig a hűtőben pihentettem.

közben a spárgákat megmostam, fás szárukat levágtam, majd kis karikákra vágtam őket.

ezután 4 részre osztottam, és lisztezett deszkán kinyújtottam a darabokat (kör alakúra és a forma méretéhez igazítva), majd a kivajazott formákba nyomkodtam.
ezután újabb 30 percnyi pihenés következett a hűtőben.

sütőpapírt raktam rájuk, azokra babot szórtam (azt utána már nem lehet felhasználni), és 200°C-ra (6-os fokozat) előmelegített sütőben 10 percig, majd eltávolítva a babot és a sütőpapírt, további 5 percig sütöttem.

közben egy tálban összekevertem a tojásokat, a tejszínt, a krémsajtot és a fűszereket, és lereszeltem a sajtot.
ezután mérsékeltem a hőt 180°C-ra (4-es fokozat), a tésztalapokra spárgát raktam, arra öntöttem a keveréket, és megszórtam reszelt sajttal. kb 30 percig sütöttem őket, míg a tetejük aranybarna nem lett.

ha egyben szeretnénk megsütni, akkor 22 cm-es formát használjunk, és a következők szerint változtassuk a sütési időt:
nehezékkel (babbal) elősütés 15 perc
anélküli elősütés 5 perc
a keverékkel sütés 45 perc (vagy amíg aranybarna nem lesz)

nagyon kíván maga mellé egy jó kis balzsamecetes zöld salátát.
ja, és hidegen is zseniális!


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr113554048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napmátka 2010.05.01. 10:25:00

Nagyon szeretem a spárgát, annyira jó zöldség, ebben a formában is szívesen enném, ráadásul laktató is így.

vegasztromania 2010.05.01. 10:25:00

szia, részemről szimpatikusabb a babbal való elősütés, egyrészt bevált, másrészt a szurkálás mégiscsak apró lukakat képez a tészta alján, és minimális esélyt sem szeretnék adni annak, h a tejszínes keverék kifolyhasson.

mariann 2010.05.01. 10:25:00

Szia!

Bocsi, hogy így ismeretlenül belekotyogok, de már több helyen olvastam ezt és nem értem, hogy miért kell babot tenni rá, nem elég villával megszúrkodni a tetejét? Mivel úgyi kerül rá "feltét, nem látszik. vagy van esetleg valami titka, hogy miért ezt a babos verziót használjátok?

vegasztromania 2010.05.01. 10:25:00

olzka, :) külön jól esik, és örülök!
meg lehet, h ezen már nem is kéne csodálkozni..

olzka 2010.05.01. 10:25:00

Nana köszönöm a tegnapi jó szót, és hogy mit hoz a holnap(i postás): a g-boxos láncajánlgatásban egymásra mutogattunk, téged ajánlottalak :),bár úgy látom már más is megtette. Érthető :)

sza 2010.05.01. 10:25:00

ha meg lehetett vona tenni tipmixen, akkor bevállaltam volna egy hazait a lesz-e spárga a vegasztrománián kérdésre.
nyertem (volna).
süti beállítások módosítása