pénteken megint bevásároltam a piacon, és többek közt vettem zöldspárgát, kisszemű újkrumplit. a legegyszerűbb verzió mellett most más terveim is vannak, a spárgából quiche-t készülök alakítani, az újkrumpliból pedig hétvégén készült hamari saláta. feltételezem, azt nem kell magyaráznom, hogy a citrom miért tesz őrületesen jót a krumplinak, de az ízek és a gyorsaság mellett van még egy nem elhanyagolható előnye ennek a fogásnak; mégpedig az, hogy finom frissen, pikáns hidegen (1-2 óra elteltével), és zseniális átpirítva.. szóval nyugodtan lehet nagyobb adagokban gondolkodni!

citromos újkrumplisaláta




hozzávalók:

500 g kisszemű újkrumpli
1 citrom
1 ek magos mustár (nálam most diós dijoni)
maroknyi metélőhagyma
néhány kapribogyó
4-5 aszalt paradicsom
extra szűz olívaolaj

frissen őrölt bors

a krumplikat (és a citromot) jó alaposan megmostam (le is lehet róla kapirgálni a bébihéjat, én most főzés után hámoztam meg őket), majd sós vízben megfőztem őket.
közben egy tálban összekevertem a mustárt egy jó löttyintésnyi olívaolajjal, a citrom levével, lereszelt héjával, a kapribogyókkal, a kis darabokra vágott aszalt paradicsommal, és az apróra vágott metélőhagymával. ebbe öntöttem bele a megfőtt, leszűrt krumplikat, sóztam, borsoztam, összekevertem, és kész.


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr433554047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vera 2010.04.26. 19:14:00

Na, ezt tuti megcsinálom a héten!

Delish 2010.04.26. 19:14:00

Egyszeru es nagyszeru! :)
süti beállítások módosítása