furcsa a kapcsolatom a padlizsánnal. említésekor egyik szemem felcsillan a sült változatára, a padlizsánkrémre, a zakuszkára, vagy a joghurtos padlizsánsalátára gondolva. a másik szemem viszont könnybe lábad, mert eszembe jut az a sok borzasztóan elkészített padlizsán, amikkel éttermekben találkoztam. nem mindig merek grillezett zöldséget kérni, mert sokszor tele van félig megsütött padlizsánnal, az pedig a halálom.

ezen okok miatt leginkább itthon szeretek tojásgyümölcsöt enni, ahol én készítem. ez egy nagyon egyszerű, ám annál finomabb lehetőség. olívaolajban a hűtőben napokig eláll, és nagyon finom pirítóson kecskesajt és paradicsom társaságában.

krémesre sült padlizsánkarikák olívaolajban fokhagymával és dióval




hozzávalók:

néhány padlizsán
fél fej fokhagyma - egyben, pucolás nélkül
kis marék dió

frissen őrölt bors
extra szűz olívaolaj

a padlizsánokat jól megmostam, és kb 1 cm vastagságú karikákra vágtam. lesóztam, és hagytam a levét lecsepegni (ez nálam kb 1 óra volt).
a sütőt előmelegítettem 200 °C-ra (gázsütőn 6-os fokozat).
miután lecsepegett, a szeletekről papírtörlővel leitattam a felesleges nedvességet, és sütőpapírra téve, megborsozva, olívaolajjal meglocsolva kb 25-30 percig sütöttem a fél fej fokhagymával együtt (kb félidőnél megfordítottam őket).
miután kihűltek, csatos üvegbe raktam őket az ekkor megpucolt sült fokhagymákkal és a dióval rétegezve, és annyi olívaolajat öntöttem rá, ami ellepte.

az üvegbe tehetünk egész színes borsot, a rózsabors például feldobja a lilás-sárgás hatást.




A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr603553990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duende 2009.07.06. 13:30:00

Ez így isteni lehet. Ki is fogom próbálni. Mert nem vagyok nagy padlizsánrajongó, de muszakába és krémnek nagyon szeretem. A sima grillezettért nem rajongok. De ez egészen más! Köszi a receptet Nana, nagyon kedvemre való! :)

vegasztromania 2009.07.06. 13:30:00

lehet azonnal is enni, vagy bármikor :)
sajnos erre pontosabb választ nem tudok adni, mert nálam elég gyorsan elfogy :)

stampoasis (alias nokedli) 2009.07.06. 13:30:00

nagyon jól hangzik. mennyi ideig kell állnia, hog összeérjen?

vegasztromania 2009.07.06. 13:30:00

morzsóka, :)

bendegúz, megbeszéljük :)

Bendegúz 2009.07.06. 13:30:00

mikor mehetünk megkóstólni :D

Morzsóka 2009.07.06. 13:30:00

én azon szerencsés vagyok, aki kóstolhatta:))szuperfinomvolt:))

szepyke 2009.07.06. 13:30:00

Jah, bocsánat, közben láttam, hogy mire... :D

szepyke 2009.07.06. 13:30:00

Mihez használod majd?
süti beállítások módosítása