nagyon szeretem a vöröslencsét, egyrészt mert nem kell beáztatni, és nagyon hamar elkészül, másrészt finom (vagy fordítva). ez a recept az egyik kedvencem, s nemcsak az enyém; a szülinapi bulimon ezt a fasírtot tálaltam a növényevőknek, de a húsevők annyira rájártak, hogy úgy kellett megmentenem néhányat a későn érkező vegáknak.

fűszeres vöröslencsefasírt chilis-gyömbéres nektarinnal




hozzávalók:
(kb 25-30 darab)

25 dkg vöröslencse
1 nagy zukkini
3-4 szál újhagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 tk őrölt római kömény
tönkölyliszt
zsemlemorzsa

6 kisebb nektarin
2 chili
reszelt gyömbér
1 tk nádcukor
vaj

a lencsére annyi vizet öntöttem, hogy ellepje, felforraltam, sóztam, majd kis lángon, néha megkeverve megfőztem (most plusz vizet is kellett öntenem hozzá, de inkább ez legyen, minthogy tocsogjon a végén!). hideg vízzel leöblítettem, és lecsöpögtettem. a felét leturmixoltam az újhagymával, és a fokhagymával együtt. közben lereszeltem a zukkinit, és összekevertem a három komponenst. sóztam, és római köménnyel ízesítettem. 3 púpos ek zsemlemorzsát kevertem hozzá, és kb ugyanennyi tönkölylisztet (próbáltam liszt nélkül, de úgy szétesett). összedolgoztam, kis golyókat szobrászkodtam, amiket zsemlemorzsában meghempergettem, és bő, forró olajban kisütöttem.

egy serpenyőben vajat olvasztottam, a kis darabokra vágott chilit, és a gyömbért megfuttattam rajta. utána pár percig karamellizáltam a nádcukrot, majd belezuttyintottam a kis darabokra vágott nektarint. időnként megkeverve kb 5-10 percig főztem.



A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr573553886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beatbull 2008.05.22. 17:34:00

köszi ;) akkor ezek szerint aprócska chili, de nem is a madárszemek.
Khm, majdnem 2m magas vagyok - nekem azt hiszem "kicsit" nagyobb a hüvelykujjam ;) úgy iránynak viszont jó ;)

vegasztromania 2008.05.22. 17:34:00

kb , mint a hüvelykujjam felső perce :D

vegasztromania 2008.05.22. 17:34:00

elvileg friss, de ez már megszáradt.. :) 2,5 - 3 cm-es darabok. gyömbért reszeltem bele, de sosem tudom, mennyit! úgy érzésre! ;)

Beatbull 2008.05.22. 17:34:00

no hát betervezem hétvégére - Ditém úgyse szereti a csípőset, s most épp egyedül vagyok.
A chili nálad friss piros húsos vagy kis madárszem szárított? És kb. mekkora darab (cm?) gyömbért reszeltél bele? Csak úgy irányadónak ;)

sajtkukac 2008.05.22. 17:34:00

Hát ezt mindenképpen beteszem az elkészítendő ételek közé!!! Vöröslencse nálunk is sok fogy, eddig a levesnek volt a leghangosabb sikere, de szerintem ez is tarolni fog :-)
N.

vegasztromania 2008.05.22. 17:34:00

beatbull, megnéztem a tiédet, nagggyon tetszik!! :)a menta nekem is eszembe jutott, de a feta! ki fogom próbálni!
a köret pedig egy érdekes történet: Gyu anyukája csinált chilis barackot tavaly (csak ő félbevágva hagyta), és egyik vasárnap maradékevéskor raktam össze ezt a két ételt, és elájultam tőle, annyira jó!!

vegasztromania 2008.05.22. 17:34:00

lorien, nekem még sosem sikerült nem dzsamásan főzni a vöröslencsét; és lecsepegtettem, de ott van még a zukkini is, ami levet ereszt kicsit.. fogok még próbálkozni, hogyan lehetne lisztmentesíteni, de így sem roszz! :)

Beatbull 2008.05.22. 17:34:00

nagyon hasonló fasírtot készítettem én is egyszer - csak messze nem volt ilyen különleges köretem hozzá! de most ahogy a leírásodat olvasom, nagyon passzolhattak egymáshoz ;)

lorien 2008.05.22. 17:34:00

Ez nagyon igéretesnek tűnik, ki fogom próbálni!
Ha kevesebb vízzel főzöd a lencsét, vagy lecspegteted, és mint amikor falafelt készítesz, úgy állítod össze, akkor sem áll össze szerinted?
süti beállítások módosítása