nem veszek több kenyeret!!!

régebben sütöttem már, de az nem sikerült túl jól. néhány hónapja a bloggerek közül nagyon sokan kipróbálták a dagasztás nélküli kenyeret, most én is eljutottam idáig! nem azért lett szimpatikus, mert nem kell dagasztani, hanem azért, mert ez hasonlít leginkább (sőt, olyan!!) az olasz típusú kenyérhez, amit imádok! nagyon jó lett, szép sorjában kipróbálom az általam preferált ízesítéseket: hagymás, fokhagymás, olívás, aszaltparadicsomos, és rozmaringos-diós kenyereket sütök ezután.

elsős(z)üt(l)öttem..




elég sok receptet elolvastam, végül dolce vita méretezését követtem, mert tetszett a bögrével történő, gyors munkafolyamat.

hozzávalók:

(2,4 dl-es bögre)
3 bögre liszt (most tönköly fehérlisztet használtam)
1,5 bögre langyos víz
1,5 tk só
0,5 tk szárított élesztő

tegnap a lisztet, az élesztőt, és a sót összekevertem, aztán hozzáadtam a vizet, és néhány mozdulattal elkevertem a hozzávalókat, hogy homogén masszát kapjak. ezt letakarva, szobahőmérsékleten 12 óráig kellet volna pihentetni, de elfoglaltságaim, és szórakozottságom miatt 24 lett belőle.. :). ma kiöntöttem a masszát egy lisztezett deszkára, és minden oldalát belisztezve néhányszor "áthajtogattam". pihentettem még egy fél órát, aztán egy lisztezett edénybe raktam, és előmelegített sütőben 35 percig sütöttem (és kéztördelve vártam az eredményt..).

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr273553828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dolcevita 2007.11.16. 21:41:00

Nana!

Nagyon szép lett a kenyered, uyge milyen jó érzés (mármint finom). Pár hét múlva már nem is fogsz bögrézni, hanem a zacskóból egyenest kiszórod a lisztet,érzésre hozzákevered a vizet és kész. Így az 5 perces elkészítési idő 2,5-re redukálódik. Jó sütögetést!

vegasztromania 2007.11.16. 21:41:00

szia enikő, nem nagyon használok már friss élesztőt, de szerintem egy kockaélesztőnek elég a harmada (bár azt hiszem, több iskola van..). a lényeg, hogy először a víz egy részében (1 bögre) egy kockacukorral fel kell futtatni, és utána ugyanúgy mehet minden.

enikő 2007.11.16. 21:41:00

friss élesztővel is lehet? mert valamiért a száritottat nem kedvelem. Akkor szerinted mennyi mehet bele?
süti beállítások módosítása