nos. nem feltétlenül nyári étel, de ezt kívántam meg. így működöm. jön a jelzés, én meg követem.

tegnap a zöldségesnél megláttam a babokat, és mivel már egy ideje kering a fejemben az ötlet, és ízlelőbimbóim körül a vágy valami babos egytálétel után, vettem egy kis zacskóval. itthon beáztattam. ha valaki kívülről lát, azt hihette volna, hogy nem szoktam főzni, mivel kikerekedett szemekkel konstatáltam, hogy mennyire megdagadt, és mekkora adag lett.. pedig csak arról van szó, hogy babot nem nagyon szoktam főzni. pedig szeretem, főleg a nagyszeműeket, és főleg, ha még kicsit kemény.

először reprodukálni szerettem volna a múltkori babos egytálételt, mely a káli-medencei kert középső placcán, bográcsban készült. de mivel az tényleg csak bográcsban jó, kicsit másfelé vettem az irányt. agytekervényeimet masszíroztam, és párhuzamosan elkezdtem nézelődni a kedvenc netes receptbázisaimban. mire fejemben összeállt a kép, találtam egy casserole receptet, és kiderült, hogy a két dolog szinte ugyanaz. nem is olvastam végig, mert addigra teljesen egyértelművé vált, hogy mit hogyan fogok művészkedni.

és miközben megéltem a különböző fázisokat, ismét rádöbbentem, hogy nagyon fontos a színek harmóniája is. a lilahagymára rákerült a piros chili, a zöldpaprika, a sárgarépa, a karalábé, és a karalábé harsogóan zöld levele.. az volt a második pillanat, amikor tudtam, hogy ez jó lesz. a harmadik pillanat a vörösbor hozzáöntésekor libbent be az orromon a borból kipárolgó illattal együtt, a negyedik pillanat pedig akkor támadt meg, amikor kitaláltam, hogy rakok hozzá borókabogyót.

babos casserole




hozzávalók:
(4 személyre)

180 g tarkabab (1 éjszakára beáztatva)
1 kis fej lilahagyma
1 nagy fej vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
2 szál sárgarépa
1 karalábé + a levele
néhány karika paprika
néhány karika csípős zöldpaprika
1 kis chilipaprika
1 doboz hámozott paradicsom
1 dl száraz vörösbor

frissen őrölt fehér és fekete bors
1 kk pirospaprika
kakukkfű
3-4 szem borókabogyó
1 jó alaposan megmosott citrom

1 tojás
néhány kanál kukoricaliszt (kb 4 ek)


a babot feltettem főni (miután felforrt, leöntöttem róla a vizet, s újat öntöttem rá), megsóztam, majd lefedve 1 óra alatt majdnem-puhára főztem.

közben olajon elkezdtem pirítani a kockákra vágott hagymákat, és 3 gerezd, apróra vágott fokhagymát.
kb 5 perc elteltével hozzáadtam a karikákra felvágott chilit, a zöldpaprikát, a parikát, a karikára vágott répát, és a kis kockákra vágott karalábét, és a csíkokra vágott levelét.
néhány perc nagy tűzön való sütés után őrölt pirospaprikát kevertem bele, néhány perc múlva pedig hozzáöntöttem a bort, megsóztam, megfűszereztem (kakukkfű, apróra vágott borókabogyó) és lefedve, kis lángon főztem. 5 perc múlva hozzáöntöttem a hámozott paradicsomot, és időnkét megkeverve szinte-készre pároltam.

egy tojást villával felvertem, és annyi kukoricalisztet kevertem hozzá, amíg állaga a lágy és a kemény állapot között nem lett (inkább kemény legyen). megsóztam, és először villával, majd kézzel összegyúrtam. kilapítottam, majd késsel 1 cm-es kockákra vágtam.

a zöldséges raguba öntve néhány perc alatt megfőttek. a legvégén hozzáadtam 2 apróra vágott fokhagymát és hozzáönttem a babot is. ha túl sűrűnek érezzük a ragu állagát, a bab főzőlevével be lehet állítani a kívánt állapotot. néhány percig még hagytam, hogy összeérjenek az ízek, aztán néhány csepp citrommal, egy kis reszelt citromhéjjal gazdagítottam és friss, ropogós héjú fehérkenyérrel tálaltam.

gyunak csípős kolbászkarikákat sütöttem hozzá.




A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr383553999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2009.07.25. 18:07:00

köszi! a feketék is babszemek.

stampoasis (alias nokedli) 2009.07.25. 18:07:00

nagyon jó lett és a kép is (mint mindig) nagyon passzol hozzá;-) azok a nagy feketék mik benne?
süti beállítások módosítása