annak ellenére, hogy vega vagyok, és minden lehetőséget meg kéne ragadnom arra, hogy új zöldségeket, gyümölcsöket, gabonákat, fűszereket ismerjek meg és kezdjek el használni, a quinoáról csak két hete hallottam először. egy esküvőn. ahol én örömmel konstatáltam, hogy van rántott gomba és párolt zöldség - vagyis nem köretet kellett ennem, mint általában össznépi étkezések alkalmával. asztal-szomszédasszonyom ajánlotta, aki bár húsevő, mégis nagy előszeretettel használja.

ezek után utánanéztem a neten, hogy mi is az a quinoa, és a következőket találtam róla:

a quinoa egy dél-amerikai gabonaféle. elsősorban peruban és bolíviában termesztik, főleg a sziklásabb, szikesebb vidékeken. 180 centisre is megnő, levelei spenótra emlékeztetnek, a magokat a szár csúcsán hozza. magja kicsi, elefántcsont-színű, és a köleshez hasonló méretű gyöngyszemecske.
magas tápértékű, dús fehérjeforrás (14%), rostban gazdag, valamint található benne B- és E-vitamin, magnézium, foszfor, kalcium és vas. nem tartalmaz glutént, ezért könnyen emészthető.

gombás-quinoás töltött kaliforniai paprika






hozzávalók:

1 bögre jól megmosott, és lecsepegtetett quinoa
2 bögre víz
4 db félbevágott, kicsumázott kaliforniai paprika
1/4 kg megtisztított, kis darabokra vágott gomba
apróra vágott hagyma, fokhagyma
só, bors, kakukkfű
25 dkg reszelt mozzarella
olívaolaj



a quinoát ugyanúgy megfőztem, mint a rízst.
közben a hagymát, fokhagymát olajon megpirítottam, hozzáadtam a gombát, majd a fűszerekkel együtt majdnem-készre pároltam. összekevertem a quinoával, és a paprikákba töltöttem. a sajtot a tetejére szórtam, meglocsoltam olívaolajjal, és előmelegített sütőben megsütöttem.
tapasztalat: a paprikákat érdemes egy kicsit elősütni, mert a sajtnak nem kell annyi idő!



A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr413553809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morzsóka 2007.09.19. 14:43:00

a sok édes alma után amit ma ettem, nagyon megkívántam valami sósat. ez a töltött paprika kiváló lenne most :-)

vegasztromania 2007.09.19. 14:43:00

ezt vehetem bóknak? :)
(a negatív kritikákat négyszemközt)

sgyh 2007.09.19. 14:43:00

remélem az íze is annyira jó, mint ahogy kinéz.
süti beállítások módosítása