mostanában nagyon rákattantam a zabkására, s bár alapvetően gyümölcsöt eszem 11-12-ig, ebben a hideg időszakban sokszor zabkását késő-reggelizek. azon túl, hogy nekem ízlik és laktató, sok egyéb jó tulajdonsága is van. átmelegíti a szervezetet, lúgosító hatása van, magas a rost-tartalma, nagy a fehérje-tartalma. jelentős mennyiségű E-vitamint és B-vitaminokat tartalmaz, ásványi anyagokban gazdag, ezért védi és erősíti az idegrendszert, illetve segít megőrizni a csontozat, a fogak és az erek épségét.*

zabkása



hozzávalók:
(1 személyre)

100 ml zabpehely
100 ml zabtej
100 ml víz
csipet só

egy kis lábosban néhány perc alatt megfőzöm a hozzávalókból a zabkását. nem használok tejet, a gyomrom nem szereti a tej és a szénhidrát keveredését, ezért zabtejjel váltom ki. édesíteni utána szoktam, lekvárral, vagy mézzel. ehetjük gyümölccsel, aszalt gyümölccsel, magvakkal, lekvárral, bármivel. nekem jelenlegi két kedvencem a zsályás birsalmalekváros - diós, valamint a banános-fahéjas-diós változat.

* www.eletmod.hu


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr913554120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bridge 2011.11.04. 11:33:00

Nana, ha nem haragszol, Nyx-nek itt válaszolok, mert további elérhetőségét nem találtam. Ha úgy gondolod, hogy nem jó fórum, töröld a bejegyzést, és csak annyit írok, neki egy másikban, hogy keressen meg e-mailben.

Kedves Nyx!

Szeretnék ajánlani neked egy hanganyagot, amit többen nagyon jónak tartunk. Duende is írt már róla, és Klakat is valamikor.

Sajnos meg kellett törni az URL-t.

http://radio.adventnet.hu/mp3/
eloadasok/A%20taplalkozasrol%20es
%20a%20rakbetegsegrol/03_Valoban%
20egeszsegtelen%20a%20szoja_TG.mp3

Visszatérve a fitinsavakra, alapvetően károsnak találják a dietetkiában. Kérdezz meg egy paleo-st, hogy miért is nem fogyaszt gabonát. Sajnos egyből ezzel fog jönni, meg a lektinekkel. Ez persze nem jelenti azt, hogy egyet is értek mindenben.
Tisztában vagyok vele, hogy pl. koleszterincsökkentő hatása van, illetve a rákmegelőzésben is mutattak ki pozitívumot. Ezért fogyalmaztam úgy, ahogyan. De tény, hogy gátolhatja ásványi anyagok felszívódását. (Vas, magnézium, kálcium)

Nem szeretnék veled vitatkozni, de fenntartom, hogy a gabonaféléket vagy csíráztatva szabad fogyasztani, vagy hőkezelve. Amint a keményítő láncai véglegesen kialakultak - pl. nem tejes a gabona, megterheli a hasnyálmirigyet.
Egyébként meggyőzhető vagyok, szívesen konzultálnék veled az ügyben, hogy te miért látod úgy, ahogy, illetve a fentiek fényében milyen gondolataid vannak.

Brigi

Nyx 2011.11.04. 11:33:00

Próbáld ki a VOO-t (vegan overnigh oats) is!

Ki mondta, hogy a fitinsav káros??? :(

Semmi sincs a zabpehelyben, ami ne lenne egészséges, pont a túlfőzéstől bomlanak le a hasznos anyagok!

Bridge 2011.11.04. 11:33:00

Nagyon szeretem, de javaslom, hogyha nem előhőkezelt a zabpehely, akkor legalább 15 percig főzd, mert ennyi hőkezelés minimum kell, hogy lebomoljanak a károsnak tartott anyagok. Pl. fitinsav.

vegasztromania 2011.11.04. 11:33:00

én is idén kezdtem el, de addiktív. és télen kötelező.

Vera 2011.11.04. 11:33:00

Én is pont a héten csináltam először (4 gyerekes vega létemre ez tulajdonképpen fura) és hatalmas sikere volt. Tényleg szuper kaja!