egy elég pörgős, tevékeny időszak végét ünnepeltem(tük) 5 napig - hol máshol, mint a káli-medencében. elég rendesen netfüggő vagyok, de olyan jól esett ez az 5 nap kikapcs..

volt minden:
korán fekvés (beájulás) - korán kelés (kukorékolás),
reggeli hatalmas (2 órás) kávés olvasások - nyugágyban,
hokimeccs-nézés a szomszéd faluban,
nagy bringázások a környéken - napsütésben (míg én vígan gurultam lefelé kis nyári virágos ruhámban, egy idősebb bácsika erőlködött felfelé az emelkedőn, de arra még maradt energiája, hogy napszemüvegét jobb kezével orra csúcsára tolva, meredten megbámulja dekoltázsomat..), de esőben is (szexi, könyökig érő, kék alapon esernyőmintás gyerek-esőkabátban),
piacozás - kurkumás-currys-gyömbéres, valamint kakukkfüves-zsályás-fokhagymás kecskesajttal,
fűszernövény-ültetés,
bográcsozás..
szóval a jól megérdemelt..

a bográcsozás is nagyon jól sikerült, valamikor majd prezentálom újra azt a babos egytálételt, annyira finom volt! valamint vettem a szomszédunktól zöldspárgát, és elkészítettem az egyik legegyszerűbb változatát.

vajon párolt zöldspárga petrezselymes újkrumplival és vinaigrette-mártással





hozzávalók:
(2 személyre)

1 csokor zöldspárga
1/2 kg kisszemű újkrumpli (parázskrumpli)
petrezselyem (vagy turbolya)

frissen őrölt bors
vaj

1 tk diós magos mustár
2 tk frissen facsart citromlé
5 tk olaj (napraforgó)

a vinaigrette mártáshoz (sokféle változata létezik, én most ezt kívántam) a la petite francaise-ben vásárolt diós mustárt használtam. hozzáfacsartam a citrom levét, hozzáöntöttem az olajat, és addig kevertem, míg nem homogenizálódott.
a krumplikat jó alaposan megmostam, szárazra töröltem, és a nagyobbakat kettévágtam. vajon addig pirítottam őket, míg meg nem puhult a belsejük, és szépen meg nem sültek kívül. aztán rádobtam a megmosott, és apróra vágott petrezselymet, és még néhány percig sütöttem őket.
a spárga alját elkezdtem 1 centinként levagdosni, egészen addig, míg már nem éreztem a fás részt. a feje alatt kb 1 cm-ig vékonyan meghámoztam. egy serpenyőben vajat hevítettem, rádobtam a spárgákat, megsóztam, és először nagy, majd kis lángon néhány percig pároltam őket.
tálalásnál a spárgára locsoltam a vinaigrette mártásból.




szolgálati közlemény: a la petite francaise hamarosan a király utca 9.-be költözik!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr313553971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2009.05.05. 19:11:00

ezt most rakjuk össze! :)

Mindennapi Manna 2009.05.05. 19:11:00

Múlt vasárnap megnéztem magamnak a pihenős házat:) Nagyon aranyos, mesebeli már-már... Bár ott minden az.

duende 2009.05.05. 19:11:00

Na az má' barátságosabb! :))

vegasztromania 2009.05.05. 19:11:00

akkor majd a piacon találkozunk, egy fröccs mellett ;)

duende 2009.05.05. 19:11:00

Én is remélem. :)

Bár nem szívesen megyek strandközelbe most, lévén bírtam húsz kilót hízni röpke egy éva alatt nmegint...

vegasztromania 2009.05.05. 19:11:00

nem, nem ott laknak. de van, amikor várnak :) néha meg az a jó, amikor az üres ház vár..

Kriszta 2009.05.05. 19:11:00

Szülőké? A lehető legjobb variáció. Mindig vár ott valaki :)

vegasztromania 2009.05.05. 19:11:00

:) jó, valóban kicsit lenge volt a ruha, de hát istenem.. :)

.luz. 2009.05.05. 19:11:00

mutogatós néni :P

vegasztromania 2009.05.05. 19:11:00

ági, :)

kriszta, a szüleimé. sokszor együtt vagyunk lent, van, hogy csak ketten, régebben sokat jártam le egyedül is.

duende, hál'istennek azért lesz még lehetőség pihenésre, és tényleg remélem, h összefutunk lent :)

duende 2009.05.05. 19:11:00

De jó (volt) neked! :)

Én sajna itthon dekkoltam, mert a párom a háromnapból kettőt dolgozott, azt is 24 órában. Úgyhogy szobafogságra voltam ítélve... :(

Kriszta 2009.05.05. 19:11:00

Fúú, hogy irigyellek! :D A sajátod az a ház, ahová menni szoktatok?
Mi tavaly voltunk Tihanyban, na ott mondtuk azt, hogy itt minden évben ki tudnánk kapcsolni! A 30éves tervben benne van egy tihanyi bungalló :)

Ági, aki főz 2009.05.05. 19:11:00

Említettem már, hogy zseniálisak a képek? :-)
süti beállítások módosítása