péntek éjjel, miután hazatértünk egy kerti-partyról, lefekvés előtti teendőimet végeztem a fürdőben, mikor egy kéz odadugott egy doboz cannellonit az orrom alá. "ez legyen holnap?" - leheltem mentolosan, mire mr kaján vigyor bólogatni kezdett. hát, ez lett. a doboz-ihlette szombati ebéd.

cannelloni a dobozról




hozzávalók:

1 doboz cannelloni
25 dkg spenót
1 fej fokhagyma
25 dkg túró - sajnos nem kaptam ricottát a csarnokban (?)
15 dkg gorgonzola
1 kis pohár tejföl
1 jó marék dió

fehérbors
szerecsendió

a besamelhez:

2 dkg vaj
ugyanennyi olívaolaj
4-5 dkg liszt
kb 1/3 l tej
15 dkg reszelt sajt és parmezán

olívaolajon megfuttattam néhány gerezd szeletelt fokhagymát, majd rádobtam a jól megmosott, csíkokra vágott spenótot, sóztam, borsoztam és néhány percig pároltam. egy tálban összekevertem a túrót, a tejfölt, a gorgonzolát, a rusztikusra darált diót, és a spenótot. sóztam, fűszereztem. a tésztahengereket egy kiskanál, egy kínai pálcika és segítő manó közreműködésével megtöltöttem, a szerencsésekbe egy-egy fokhagymát dugtam, majd egy kerámia tálba rendeztem őket.
közben a vajat és az olívaolajat egy lábosban melegíteni kezdtem, majd miután a vaj felolvadt, rászórtam a lisztet, és kézi habverővel folyamatosan keverve pirítottam egy kicsit. aztán szép fokozatosan elkezdtem adagolni a tejet. utána hozzáadtam a reszelt sajtot, kevertem, amíg fel nem olvadt. ezt a mártást direkt sűrűbbre készítettem. egyenletesen ráöntöttem a cannellonikra, majd sütőben a szokásos "amígmegnemlátomabarnabocifoltokat" állapotig sütöttem.
friss, citromos salátával ettük.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr63553930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beatbull 2008.09.09. 18:42:00

welcome back ;)

zöldhagyma zöldjéből készítettem egyszer cannellonit (tipp!), akkor kis műanyag fecskendővel töltöttem meg (tipp!) - kínai pálcikával is jó ötlet ;)

vegasztromania 2008.09.09. 18:42:00

igen :) meg akarom tanulni rendesen!

.luz. 2008.09.09. 18:42:00

50mm, f1,8, 1/320s, iso800 ...

árulkodó számsor ;)

vegasztromania 2008.09.09. 18:42:00

annyira nem vészes, mert rá lehet érezni a technikájára. meg, ha van segítőtársad, gyorsabban megy!

Renata 2008.09.09. 18:42:00

Nagyon látványos :)
de a töltögetés sokáig tartott?
süti beállítások módosítása