Ez a vegetáriánus -egyelőre - sajnos nem én vagyok, de arra gondoltam, hogy miért ne szélesítsem látókörömet barátaim szemének és élményeinek segítségével? És miért ne mutassam meg ezt Nektek is?
Egyik barátnőm, Laki Eszti grafikus. Imádom a munkáit, a vizuális látását, számos gasztronómiai vonatkozású projektet csinált, és sok mindenben hasonlóan gondolkodunk. Nemrég Izraelben járt, gasztronómiai élményeit láthatjátok, olvashatjátok.

"Minden utazásomon a piacok feltérképezése jelentette a legnagyobb örömet: szeretek kóstolni, vásárolni, rajzolni, fotózni. Bakuban ajándék szőlőt kaptam, mert szép szakállat rajzoltam az árusnak. Burmában össze-vissza simogattak a nők firkálás közben. Órákat tudok eltölteni a nyüzsgő tömegben." 

Israel_800_23.jpg
Israel_800_17.jpg

Israel_800_24.jpg

Israel_800_6.jpg


"Izraelben két piacot jártam be. Az egyik a tel avivi Shuk HaCarmel, a másik a jeruzsálemi Shuk Mahane Yehuda. Nagyon különböző a két hely, az első egy hosszú, szűk, bazár jellegű szuk, ahol egymást érik az illatszer-, gyümölcs-, és zokniárusok. A jeruzsálemi egy tágasabb, ódonabb, klasszikusabb piac. A különböző magvak, szárított és friss gyümölcsök mellett mindenféle fűszer és tea is kapható, valamint ezerféle baklava és pita. Az árusok hangosan kiabálják legfrissebb áruikat, miközben friss gránátalma-, narancs-, vagy répalevet facsarnak a következő standon."

Israel_800_2.jpg
Israel_800_1.jpg
 

"A street  food ezer formája jelenik meg, hummuszt, falafelt minden mennyiségben árulnak, grillezett zöldségeket tömnek bagettekbe, és a kis, pár székes-pultos kávézók reggeltől estig tele vannak fiatalokkal."

Israel_800_10.jpg
Israel_800_13.jpg
 
Israel_800_11.jpg

"Életem legjobb shakshukáját pedig Yaffoban ettem, a Shaffa Bárban. Yaffo az a Tel Avivtól délre eső városrész, ahol zsidók és arabok egymás mellett élnek és dolgoznak, az élet olcsóbb, természetesebb, mint Tel Aviv sokemeletes épületei között. A bolhapiac környékén sok a bisztró, terasz, és a régiségboltok között fiatal designerek kis boltjai bújnak meg."

Israel_800_9.jpg


"Izrael vegetáriánusként igazi mennyország, mivel széles a skálája a nem húsos ételeknek, és mindenhol van választási lehetőség. Emellett még a legkisebb helyen is friss zöldségeket tálalnak fel a hummusz mellé. És a gyümölcsök színpalettája is fantasztikus (gránátalma, eper, szőlő, khurma, mandarin, narancs, stb.)."

 
Israel_800_3.jpg
 
Israel_800_20.jpg

"Szerintem itthon mindent meg tudunk valósítani (én például 5 perc múlva állok neki ennek a receptnek), mert lehet kapni tahinit, olivabogyót és minden ehhez hasonlót (nem csak az Ázsia boltban, hanem az arab fűszeres-vegyesboltokban is), hummuszt is bárki csinálhat. A péksütemények, piták persze sosem lesznek olyanok, mint kint, de azért vannak opciók. Főleg a Hummus bárban szoktam enni - szerintem a falafeljük tényleg a legjobb itthon, a shakshuka is finom, és a különböző hummusztálak között is lehet válogatni."

Israel_800_12.jpg
Israel_800_22.jpg


"Izrael nagyon közel van. És nem csak a földrajzi távolság egyre könnyebb áthidalhatóságára gondolok, hanem a fiatalok érdeklődési körére, ízlésére, gondolkodásmódjára is. Nem lennék meglepve, ha előbb-utóbb újra ott találnám magamat a Bauhaus épületek között."

Fotó, szöveg: Laki Eszti

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr615780681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

k.a. wobe 2014.01.26. 12:01:03

"Főleg a Hummus bárban szoktam enni - szerintem a falafeljük tényleg a legjobb itthon"

akkor még biztos nem próbáltad a margit híd budai hídfőnél a hélin török éttermet ;)

vegasztromania 2014.01.26. 13:16:30

@k.a. wobe: Szerintem egyikünk sem - Eszti sem, és én sem, de megnézzük! :)
süti beállítások módosítása