nem újdonság számotokra, hogy szimpatizálok hugh-val, azóta viszont egyenesen imádom, amióta megírta a "veg everyday" című vegetáriánus szakácskönyvét. egy nyáron keresztül húsmentesen étkezett, és ennek a néhány hónapnak a receptjei olvashatók a könyvben néhány gondolattal kiegészítve. a könyvhöz nagyszerű sorozat is készült, s bár én nem vagyok mérvadó, szerintem mindenki, aki megnézi, egy kicsit közelebb kerül a herbivore felfogáshoz.

néhány hete tervezem, hogy készítek egy töltött kelkáposztát paradicsommártásban. ötleteim voltak a hozzávalókat és a fűszerezést tekintve, de egyik este hugh könyvét lapozgatva megtaláltam az ő verzióját, és annyira megtetszett, hogy végül amellett döntöttem.

gerslivel töltött kelkáposzta paradicsommártásban 

töltött kelkáposzta.jpg

 hozzávalók

3 adaghoz (a könyvben dupla adagokról szól a recept, én a paradicsommártásból megtartottam az eredeti mennyiséget, viszont a kelkáposzta-batyukat felére csökkentettem)

6 kelkáposztalevél
4 ek tejföl

a paradicsommártáshoz
 
2 ek olívaolaj
1 kockára vágott vöröshagyma
1 babérlevél
néhány szál kakukkfű
1 répa negyed-karikákra vágva
1 zellerszár fél-karikákra vágva
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 konzerv hámozott paradicsom (400 g)

bors

a töltelékhez
 
60 g gersli
1 ek olívaolaj
1 kis hagyma felkockázva
1 fokhagyma apróra vágva
25 g ribizli (szerintem abszolút elhagyható, nekem pont volt otthon fagyasztott)
25 g dió (vagy kesudió, vagy mogyoró)
1/2 citrom héja
1 ek petrezselyem felaprítva
1 ek snidling felaprítva (ez nincs az eredeti receptben, de nekem volt otthon)
kevés kapor (nekem ez most sajnos nem volt)
chili ízlés szerint
1 kis tojás

A paradicsommártáshoz az olívaolajon pároljuk a hagymát 5 percig a babérlevéllel és a kakukkfűvel. adjuk hozzá a répát és a zellerszárat és süssük-pároljuk további 5 percig. A végén adjuk hozzá a fokhagymát, és 1 perc múlva adjuk hozzá a paradicsomot (a levével együtt), sózzuk, borsozzuk és sűrű kevergetés mellett pároljuk 15 percig.

Melegítsük elő a sütőt 180 °C-ra (4-es fokozat). a káposztaleveleknek vágjuk ki a középső erét (ha túl vastag lenne), majd blansírozzuk, vagyis sós, felforralt vízben 2-3 percig főzzük, utána pedig rögtön rakjuk őket egy jeges vízzel teli tálba. tiszta konyharuhán hagyjuk pihenni és megszáradni.

Főzzük meg a gerslit kétszeres vízben. Egy serpenyőben olívaolajon pirítsuk meg a hagymát és a fokhagymát (5 percig), majd egy tálban keverjük össze a töltelék többi hozzávalójával.

Egyenként terítsük ki a megszáradt káposztaleveleket, töltsük meg a töltelékkel, és mind a négy oldalát hajtsuk be. Egy tűzálló tálba rakjunk egy kis paradicsommártást, és arra helyezzük a leveleket a hajtással lefelé. Tegyünk rá néhány kanál tejfölt, majd 30-35 perc alatt süssük készre.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr794340134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cuppa 2012.03.28. 14:28:16

Gersli helyett egy kis sonkával tökéletes.

vegasztromania 2012.03.28. 15:33:38

ízlések és pofonok :)

cuppa 2012.03.28. 17:22:49

:)

Mindenesetre köszönöm a cikket. (bow)

vegasztromania 2012.03.28. 21:03:47

mindenesetre nincs mit :)
süti beállítások módosítása