megláttam, és felizgatott. nem vagyok túl bonyolult, el lehet csavarni a fejem mindenféle izgalmas ételekkel (is). rögtön megtetszett az aszalt sárgabarackos megoldás, de persze változtattam a recepten néhány dolgot. meglepő módon például nem raktam bele húst (bár biztosan finom úgy is), viszont raktam bele mandulát és mentát. és nem volt kedvem tésztát gyúrni, ezért előre gyártott leveles tésztával dolgoztam.

a hunyadi téri piacon vettem hozzá a padlizsánt a már sokszor említett kedvenc helyemen. az eladónő rábeszélt a fehér padlizsánra, mivel krémesebb és vékonyabb a héja (valóban, és talán még kevesebb idő is kellett ahhoz, hogy megpuhuljon). nyilván nem kellett kétszer mondania, tetszett az ötlet. persze működik bármilyen padlizsánnal, csak nekem ez most így alakult.

marokkói padlizsános batyu



hozzávalók:
(8 batyuhoz)

1 csomag leveles tészta (nekem most tante fanny)
1 közepes padlizsán (250 g) kis kockákra vágva
70 g mandula durvára vágva
100 g aszalt sárgabarack apróra vágva
1-2 gerezd fokhagyma apróra vágva
ras-el-hanout fűszerkeverék*
néhány karika chili (ízlés szerint)
frissen őrölt zöld bors
friss mentalevelek összevágva
3 ek olívaolaj
1 tojás sárgája

*összetevői: koriander, chili, jamaikai szegfűbors, szerecsendió, szegfűszeg, gyömbér, bors, kardamom, paprika, római kömény, kurkuma
nem baj, ha nincs otthon, de ezek közül a fűszerek közül bármelyik (és minél többféle) nagyon jót tesz az ételnek.



a padlizsánt az olívaolajon kb 5-7 percig pirítottam, közben megsóztam és fűszereztem (a mentán kívül mindennel). hagytam kihűlni, majd hozzákevertem az aszalt sárgabarackot, a mandulát és a mentát. kiterítettem a tésztát, 8 egyenlő téglalapra vágtam. egy-egy téglalap felére raktam a töltelékből, ráhajtottam a másik felét, összenyomkodtam a széleit, kicsit fel is hajtottam. tetejüket megkentem tojássárgával, és előmelegített sütőben 200°C-on kb 15 perc alatt készre sütöttem őket (nem győzöm hangsúlyozni, hogy sütőfüggő, akkor jó, ha a teteje megpirult).







Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr953554112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dankóné R. Magdi 2011.09.27. 09:00:00

Ez nagyon jo otlet, es nagyon szep is lett :)

JOLI ZÖLDKOSARA 2011.09.27. 09:00:00

Jó, hogy újra itt vagy, csodásak a képeid és a remek recepteket élvezettel olvasom.

Zizi 2011.09.27. 09:00:00

Nagyon fininek tűnik! Éhes is lettem a képektől, meg a recepttől! :)
süti beállítások módosítása