ez a crumble hirtelen ötlet volt. s bár én vasárnap sütöttem, amikor még hét ágra sütött a nap, egy, a maihoz hasonló borongós, hűvösebb őszi napon talán még tökéletesebb. bármilyen gyümölcsből, vagy gyümölcs-kombinációból elkészíthető, engem most az őszi gyümölcsök izgattak. a gyömbér nagyon pikánssá teszi, de más fűszerrel is lehet kísérletezni.

crumble őszi gyümölcsökkel



hozzávalók:
(15x23 cm-es sütőformához)

200 g savanykás alma (2 kisebb)
200 g körte (2 kisebb)
200 g szilva (6 db)
1 fürt piros szőlő
1 kis darab gyömbér
1 ek cukor

100 g hideg vaj
100 g cukor
125 g liszt

+egy kis darabka vaj a forma kikenéséhez

az almát és a körtét meghámoztam, kiszedtem a magházukat és kis darabokra vágtam. a szilvákat 8 részre vágtam, a szőlőszemeket pedig leszedtem a szárról. a kivajazott sütőtálba tettem őket, ráreszeltem a gyömbért és rászórtam az 1 evőkanál cukrot.
egy tálban összemorzsoltam a kockákra vágott vajat a liszttel és a cukorral. ezt a morzsát a gyümölcsök tetejére szórtam, majd előmelegített sütőben 180°-on 30-35 percig sütöttem (vagy amíg szépen meg nem barnul a teteje).





Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr213554111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása