már régóta terveztem, hogy írok a tortillából készíthető ételekről, és mit hoz a sors, amikor párás tekintettel emlegettem horásznak a böjt alatt, kiderült, hogy egyszer már ő is összeszedte a verziókat. én is utánaolvastam néhány helyen és ezt a jegyzetet gyártottam a könnyebb átláthatóság miatt:



nagyobb méretért katt a képre





a tortillát mindenhogy szeretem, mégis a quesadilla volt az, amely az utóbbi időben erőteljesen befészkelte magát a fejembe. az elkészítéséhez nagy löketet a kazinczy utcában található el rapido-ban evett példány adott, teljesen quesadilla-mániába estem. és az a nagy helyzet, hogy otthon is könnyen reprodukálható, pillanatok alatt készen van, és el lehet vele kápráztatni önmagunkat, családunkat, de egy nagyobb társaságot is. kisujjból.

quesadilla



hozzávalók:
(4 férfi, vagy éhes nő részére)

8 tortilla lap (vagy készen vett)
4 nagy marék reszelt cheddar sajt
1 kb 20 cm hosszú cukkini (én most sárgával villogtam)
1/4 piros kaliforniai paprika
1/4 zöld kaliforniai paprika
1 lila hagyma
(fontos a színek harmóniája és kész)
néhány gerezd újfokhagyma
habañero (vagy valamilyen chili) ízlés szerint apróra vágva
korianderlevelek
frissen őrölt bors
olívaolaj

(az omnivore szekciónak kolbász)

a tálaláshoz:

tejföl
paradicsom-salsa
(apróra vágott piros és sárga paradicsom, lila hagyma, újfokhagyma, chili, sóval, borssal, korianderlevelekkel és egy fél lime levével összekeverve)





a cukkinit hosszában 4felé vágtam, majd felszeleteltem. a kaliforniai paprikákat csíkokra, majd kis négyzetekre vágtam. a hagymát nagyobb darabokra, a fokhagymát apróra vágtam. kevés olívaolajon néhány perc alatt odapirítottam. sóztam, borsoztam, hozzáadtam az apróra vágott habañero paprikát és a korianderleveleket. egy nagy serpenyőben kevés olívaolajat hevítettem. közben az egyik tortilla lapra sült zöldségeket és egy marék cheddar sajtot raktam, majd rátettem egy másik tortilla lapot, és a serpenyőbe helyeztem sülni. 1-2 perc múlva (mikor már szép aranybarna lett) egy lapos szedőkanál segítségével gyorsan megfordítottam és a másik oldalát is megsütöttem. éles késsel négyfelé vágtam, tejföllel és paradicsom-salsával tálaltam, de remekül illik hozzá a guacamole is.





Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr373554104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IZs 2011.05.31. 09:35:00

Pár éve egy tv műsorban láttam quesadilla készítését, pár hónapig eltartott míg a tortilláim jók lettek, azóta nem hiányzik a fagyasztómból, sok féle sajttal, sok féle töltelékkel próbáltam, de a kedvencem a gouda sajtos ( csak sajtos) quesadilla zakuszkával.IZs

duende 2011.05.31. 09:35:00

Szuper összefoglaló! Számomra átláthatatlan volt eddig, mi micsoda. A kép kitisztult. :)

vegasztromania 2011.05.31. 09:35:00

nem véletlen :) de tény, h szerintem ennyit egyhuzamban nem beszéltem még kajákról :)

"saját levében" 2011.05.31. 09:35:00

Hogy micsoda témák kerülnek elő egy böjttáborban! Úgy tudom, a hadifoglyok is ilyesmivel szórakoztatták magukat.
süti beállítások módosítása