dórának köszönhetem legújabb szakácskönyvemet. mert ahogy elolvastam nála a bejegyzést, azonnal akartam yotam ottolenghi : plenty c. szakácskönyvét. nem véletlenül, hiszen a könyv húsmentes ételekről szól kortárs felfogásban. abszolút egyezik elképzeléseimmel és rímel arra a vegetáriánus vonalra, amit képviselek. az izraeli születésű yotam ráadásul nem vegetáriánus, számomra ez egy megerősítés, hogy a zöldségeknek, gabonáknak kardinális szerepe van mindegyikünk étkezésében. csak van, aki eszik mellé húst és van, aki nem.

a könyv nagyon előkelő helyet foglal el szakácskönyveim között, bekerült a másik nagy kedvenc, paul gayler : pure vegetarian mellé. alig tudtam választani, hogy mit főzzek meg belőle először, de valahogy mégis sikerült egy receptnek előre furakodnia.

zöld palacsinta lime-vajjal




hozzávalók:
(3-4 személyre, nekem 12 darab)

250 g spenót jó alaposan megmosva
110 g liszt
1 ek sütőpor
1 tojás + 1 tojás fehérje
50 g olvasztott vaj
1/2 tk só
150 ml tej
100 g (nálam 4 szál) újhagyma vékonyra vágva
2 zöld chilli vékonyra karikázva
olívaolaj a sütéshez

lime-vaj

100 g szobahőmérsékletű vaj
1 lime lereszelt héja
1 1/2 ek lime-lé (kb fél lime)
1/4 tk só
1/2 tk fehérbors (vagy szerintem ütősebb a zöld bors)
1 ek apróra vágott koriander
1 kisebb gerezd fokhagyma apróra vágva
1/4 tk chillipehely (szárított chilli)




a lime-vajhoz a szobahőmérsékletű vajat villával összetörtem, majd hozzáadtam a a többi hozzávalót és krémesre kevertem. sütőpapírba hengergettem, a két végénél szaloncukor-módra összetekertem és a hűtőbe tettem.

a palacsintához a megmosott spenótot a durvább száraktól megszabadítottam és csíkokra vágtam. serpenyőben megfonnyasztottam, a felesleges nedvességet lecsöpögtettem. egy nagy tálba tettem a lisztet, a sütőport, az egész tojást, az olvasztott vajat és a tejet és kézi habverővel csomómentesre kevertem. hozzáadtam az újhagymát, chillit és a spenótot, majd jó alaposan összekevertem. felvertem a tojásfehérjét és óvatosan azt is a tésztához kevertem.

egy kevés olívaolajat serpenyőben felhevítettem és 2-2 ek tésztát (jól lelapítva) sütöttem ki egyszerre, mindkét oldalát, amíg aranybarna nem lett. papírtörlővel bélelt tányérra tettem őket és frissen, lime-vajjal tálaltam.

nagyon illik hozzá egy nagy kevert saláta.


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr53554099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dankóné R. Magdi 2011.04.30. 09:53:00

Kedves vegasztromania :)))

Díjat adtam az oldaladnak. :)

Gondoltam, szólok :)
Szép napot!
www.magdireceptek.blogspot.com

Zizi 2011.04.30. 09:53:00

Szuper az első Yotam recept! ;) Én még nem választottam, hogy melyik legyen az első, amelyiket megcsinálom! :)

Reni 2011.04.30. 09:53:00

Nagyon izgalmas könyv lehet, biztos, hogy nekem is nagyon tetszene (ugye mi sem vagyunk vegák, de nagyon sok húsmentes ételt eszünk, mert sosem voltunk azok a húst hússal típusúak). Jó ötlet ez a limevaj, halhoz is biztos nagyon finom. (egyszer csináltam már hasonló citromos vajat lazachoz)
süti beállítások módosítása