akik követnek a facebookon, azok már tudják, akik nem, azok kedvéért következzen egy rövid összefoglaló a vegasztrománia hónapról és vacsoráról. a beérkezett ötletes és abszolút kipróbálandó receptek készítői közül két szerencsést sorsoltunk ki, zizit, és annát. ők másodmagukkal részt vettek a lassan két hete lezajlott vacsorán. nagyon jól éreztem magam, ebből azt hiszem, hagyomány lesz..

a menü a következőképpen alakult:

zöldségek márványsajtos mártogatóssal
póréhagymás-zöld almás zellerkrémleves
diósült krumplipürével, édesburgonyapürével, balzsamecetben sült lilahagymával és salátával
erdei gyümölcsös trifle

a készülődés-főzés során egyáltalán nem volt időm a fotózással foglalkozni, úgyhogy részletekben újra megfőzöm a fogásokat és felteszem a blogra. elsőként a trifle receptjét teszem közzé, melyet lila fügénél találtam. jelenleg ez az első számú nálam, még a tiramisut is megelőzte..

meggyes-málnás trifle




hozzávalók:
(8 pohárhoz)

375 ml habtejszín
150 g fehér csoki
1/2 tk vaníliakivonat
100 g babapiskóta
100 ml meggylekvár
rózsavíz
300 g fagyasztott meggy és málna (vagy erdei gyümölcs, vagy..) + a díszítéshez
amaretto

125 ml tejszínt felforrósítottam, lekapcsoltam alatta a gázt, beletördeltem a fehér csokit és kézi habverővel simára kevertem. félretettem hűlni.
a lekvárt összekevertem egy kevés rózsavízzel.
a fagyasztott gyümölcsöt 10 perccel a desszert összeállítása előtt vettem ki a mélyhűtőből.
a maradék 250 ml tejszínhez hozzáadtam a vaníliaesszenciát és kemény habbá vertem. óvatosan hozzákevertem a kihűlt fehér csokis tejszínt. a következőképpen rétegeztem a poharakba: összetördelt babapiskóta - kevés amaretto - lekvár - gyümölcs - krém és még egy ugyanilyen réteget. a tetejét a gyümölcsökön kívül díszíthetjük citromfű-, vagy mentalevelekkel, vagy mandulával. legalább 3 órára letakarva a hűtőbe tettem.


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr683554090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vianne 2011.02.10. 12:14:00

Kedves Nana

Bár vega lévén nagyon szeretem a blogodat, a fotóid meg egyszerűen gyönyörűek:)

most mégis más témában írok:

Kérlek, terjeszd az UNICEF kampányának hírét a csecsemőkori tetanusz ellen. Most anyagi áldozatok nélkül is hozzájárulhatunk a kampány sikeréhez. Részletek:

http://levendulaescsokolade.blogspot.com/2011/02/unicef.html
süti beállítások módosítása