a tavalyihoz hasonlóan idén is összeállítottam egy karácsonyi menüt. bár olyan szerencsés vagyok, hogy karácsonykor egyáltalán nem kell főznöm, gondolok azokra, akik szeretnének egy zöldségközpontú ünnepi vacsorát az asztalra tenni.

természetesen téli zöldségekben gondolkodtam, és izgalmas párosításokban.
elsőként egy zöldalmás-céklás levest készítettem. a savanykás zöldalma csodásan kiegészíti a cékla földes ízét, a kakukkfű összefogja, a crème fraiche pedig lágyítja az ízeket.
 

zöldalmás-kakukkfüves céklaleves





hozzávalók:
(4 személy)

1/2 kg cékla
1 nagyobb zöldalma
8 dl zöldségalaplé
kakukkfű ágak
néhány gerezd fokhagyma (pucolatlanul)
vaj
olívaolaj

frissen őrölt fehérbors
crème fraiche (vagy tejszín, vagy tejföl, vagy ezek keveréke)

a sütőt előmelegítettem 200°C-ra (6-os fokozat).
a céklát meghámoztam, feldaraboltam, és egy alufóliával (vagy sütőpapírral) bélelt tepsiben 2-3 szál kakukkfű és a fokhagymák társaságában, meglocsolva olívaolajjal, megsózva, megborsozva 40-45 percig sütöttem.
meghámoztam az almát, kiszedtem a magházát, és egy kis darabka vajon 5 percig pároltam. hozzáadtam a közben megsült céklát, a fokhagymákat (héj nélkül) és a szárától megfosztott kakukkfüvet, felöntöttem a zöldségalaplével, sóztam, borsoztam, és további 10 percig főztem.
botmixerrel pürésítettem, tálalásnál pedig crème fraiche-sel és kakukkfűvel díszítettem.





Megosztás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr613554086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása