egy gyorsan összerakható vacsora az édeskrumpli rajongóinak. csak a sütés időigényes, viszont az idő alatt rengeteg dolgot elintézhetünk. ez egy verzió a sok közül, érdemes kipróbálni, és újabb kombinációkkal kísérletezni.

töltött édeskrumpli




hozzávalók:
(2 személy)

2 édeskrumpli
1 jó nagy marék spenót
kéksajt (vagy kecskesajt)
1 darabka vaj
1 fokhagyma

frissen őrölt bors
esetleg piros chili

a tálaláshoz olívaolaj

190 °C-os sütőben (5-ös fokozat), félig alufóliába csomagolva 40-50 perc alatt megsütöttem a jó alaposan lesikált édeskrumplikat.
a vajat egy serpenyőben felolvasztottam, beleöntöttem az apróra vágott fokhagymát (esetleg a kis karikákra vágott chilit), hozzáadtam a megmosott és csíkokra vágott spenótot, megsóztam és néhány perc alatt megpároltam (míg össze nem esett).
az édeskrumplik tetején középen 1-1 kis hasadékot csináltam, és kiskanállal kiszedtem a belsejüket. ezt hozzákevertem a spenóthoz és borssal ízesítettem. a keveréket visszatöltöttem a krumplikba, néhány darab kéksajtot raktam a tetejükre és további 10 percre a sütőbe tettem őket.

tálalásnál újabb adag borsot őröltem a tetejükre és meglocsoltam olívaolajjal.





Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr423554075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2010.10.21. 13:50:00

superhappyjohi, a spenót és az édeskrumpli szinte tökéletesen elég. talán dióval bolondítanám még meg..

superhappyjohi 2010.10.21. 13:50:00

En ha ehetne szinte minde nap edeskrumplit ennek! nagyon szeretem!!! Jo otlet, van epp itthon friss spenot is, bar mivel vegan vagyok valami massal fogom helyettesiteni a vajat es a sajtot! De jo otlet a toltott valtozat! :) En altalaban salatab teszem vagy mfuszeresen sutoben sutom... Koszi az otletet!

vegasztromania 2010.10.21. 13:50:00

nem baj, hogy nagyobb darab, csak figyelj a sütési időre!

Zizi 2010.10.21. 13:50:00

Hmmm, nagyon jó! Van otthon éppen édeskrumplim, igaz, hogy egy darab, de majd tesztelem ezt a receptet.
süti beállítások módosítása