eddig nem volt a blogon túl sok reggeli, mivel reggel kávézni szoktam, nem enni. de új lakással új szokások is belépnek az ember életébe, és mostanában hétvégén pótlom az elmaradásokat. szombaton piac, s bár felfedeztem, hogy a csütörtöki jobban tetszik, valószínűleg le fogok nézni akkor is; utána alkotás a konyhában és délben reggeli. ez már hetek óta így zajlik, és abszolút bevált.

még sosem ettem igazi amerikai palacsintát, de mindig is baromira tetszett, amikor a filmeken anyu álmos gyereke elé tolja a frissen kisütött kisebb és vastagabb palacsintát. első próbálkozásra jamie receptjét használtam.

amerikai palacsinta




hozzávalók:
(12 db)

3 nagyobb tojás
120 g finomliszt
1 púpozott ek sütőpor
1 1/2 dl tej
1 csipet só

a tojásokat szétválasztottam. a sárgájához hozzáadtam a lisztet, a sütőport és a tejet, és kézi habverővel simára kevertem. a sóval kemény habbá vertem a fehérjét, és óvatosan a tésztába kevertem.
mérsékelt lángon felforrósítottam egy teflon serpenyőt, majd kis adagokban mindkét oldalukat aranyszínűre sütöttem.
amikor az első oldala megszilárdult, gyümölcsdarabokat szórhatunk a tetejére és azokkal együtt fordítjuk meg. én most natúr sütöttem ki, mézzel, vajjal és frissen készült, még meleg szilvalekvárral tálaltam.


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr443554072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bamboo 2010.09.21. 09:09:00

Melyik piacon szoktál vásárolni?

Zizi 2010.09.21. 09:09:00

Van is otthon egy kis hokkaido tököm, azt hiszem, megsütöm a palacsintához. Meg kaptam egy kis ötletet a blogodon... készül majd belőle sütőtökös fasírt is, persze hús nélkül! :)

vegasztromania 2010.09.21. 09:09:00

nekem az almás és a ricottás fordult meg a fejemben, de ez a sütőtökös ötlet is nagyon jó!

Zizi 2010.09.21. 09:09:00

Jamie receptje nagyon jó! Első amerikai palacsintámat én is az ő receptje alapján készítettem. Azóta már sok változat elkészült: almás, ricottás-csokoládés, kókuszos-epres, kukoricás-korianderes sajtkrémmel! :)(Fent vannak a blogomon.) Szeretnék még újabbakat kipróbálni! Most sütőtökössel kacérkodom! ;)
süti beállítások módosítása