nagy híve vagyok az aktuális szezonban termő zöldségek, gyümölcsök felhasználásának. mostanában a piac tele van szilvával, szőlővel (meg még egy csomó mindennel, de nekem most ez a két kattanatom). szőlőt eddig még nem használtam semmire, csak megettem, vagy borként megittam. most viszont elkezdett érdekelni a többi felhasználási lehetőség. ez irányú kutakodásaim eredményeképp rátaláltam egy nagyszerű oldalrara, és abban sok-sok zseniális recept között erre az ötletre. a folytatást azt hiszem, mindenki tudja, a végeredmény alább olvasható..

savanyított szőlő




hozzávalók:
(1/2 l-es üveghez)

kb 300 g piros és rozé szőlő vegyesen
200 ml fehér borecet
3-4 púpos ek cukor
1 1/2 tk mustármag
1 1/2 tk borókabogyó
1 tk fekete bors
1 rúd fahéj
2+1 szál rozmaring
1/4 tk só




a szőlőt megmostam, leszemeztem, és az üvegbe tettem 1 rozmaringszál társaságában.
egy kis lábosban a többi hozzávalót felforraltam, és kihűtöttem. a rozmaringágakat kivettem, és ráöntöttem a szőlőre.
legalább 8 órán át hagyjuk a hűtőben. én sajtokkal fogom enni, illetve salátába. egyéb ötleteket szívesen fogadok!


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr253554070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reni 2010.09.16. 13:58:00

kolléganőm is szokott szőlőt elrakni savanyúságnak.. hozott is be az irodába, de eddig még nem kóstoltam meg... na majd hétfőn :)

a fotók gyönyörűek, csodás a színviláguk és imádom a mélységélességüket!

vegasztromania 2010.09.16. 13:58:00

duende, szörpön is gondolkodom :)

merci, a szőlőnek nem kell savanyúnak lennie; a címben már a végtermék savanyúságára utalok.

Merci 2010.09.16. 13:58:00

nahát, ehhez nekem is minden van itthon és még savanyú szőlőt is tudok szedni:)
Deb blogját én is a napokban fedeztem fel újra, több év kihagyás után. éljen a közös gasztro tudat:)

duende 2010.09.16. 13:58:00

Szuper! :) Hasonlít a fűszeres szilvakompótra, amit most tettem el. Nagyon kíváncsi leszek az ízére, de szerintem rossz nem lesz! :)
A kékszőlő régóta kedvencem, tavaly szörpöt tettem el belőle, meg tortát is készítettem vele, isteni íze van. Idén még nem láttam nálunk a piacon, nehezen érik be úgy látszik. Sok az eső, kevés a nap... :(

vegasztromania 2010.09.16. 13:58:00

a sütőtökös gnocchinál már írtam a közös gasztro-tudatról. hát, tényleg van :)

Gabojsza 2010.09.16. 13:58:00

Pont ma délelőtt csináltam, de még nem volt időm megírni:-)
süti beállítások módosítása