vegasztromania 2010. szeptember 12.

szilvás cobbler

pénteken a nagycsarnokban vásároltam, és többek közt vettem szilvát. szeretem csak úgy, magában is, de ebből valami őszi desszertet szerettem volna készíteni. több verzió is felmerült, végül a cobbler mellett döntöttem. a saveur, illetve a bbc good food netes bázisokon keresgéltem, és az ott talált receptekből gyúrtam össze a sajátomat.

sejtettem, hogy jó lesz, de arra nem számítottam, hogy ennyire sikerül eltalálnom a rejtett vágyaimnak megfelelő édességet, illetve annyira jól kiegészíti egymást a szilva és az amaretto, hogy jövő héten szilvalekvár-készítő üzemmé alakítom konyhámat.

szilvás cobbler




hozzávalók:
(6 személyre, 1 bögre = 2,4 dl)

4 bögre kis darabokra vágott szilva (kb 16 db)
1/2 - 3/4 bögre cukor (ízlés kérdése)
2 tk kukoricakeményítő
fahéj
1 kupak amaretto (kötelező)

2 bögre liszt
100 g hideg vaj
3/4 bögre tej
1 tk cukor
1 csipet só

a sütőt előmelegítettem 180°-ra (4-es fokozat).
egy kb 20x20 cm-es sütőformát (illetve én most konkrétan 2 kisebbet) kikentem vajjal.

az apróra vágott szilvát a cukor, a keményítő és a fahéj hozzáadásával egy lábosban, közepes lángon melegíteni kezdtem. kb 4 perc elteltével hozzáöntöttem az amarettót, majd további 3-4 percig főztem néha megkeverve. beleöntöttem a sütőtál(ak)ba.

egy tálban összekevertem a lisztet a sütőporral, a cukorral és a sóval, majd összemorzsoltam a kis kockákra vágott vajjal. ezután hozzáöntöttem a tejet és kanállal összekevertem. a szilva tetejére szaggattam, majd a sütőben 35-40 percig sütöttem, míg aranybarna nem lett.

langyosan, vaníliafagyival a legfinomabb!


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr23554068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása