most kivételesen nem arról fogok ömlengeni, hogy mennyire mérhetetlenül imádom a sütőtök friss, gyümölcsös illatát. inkább a nagy, közös gasztro-tudatról emlékeznék meg. mert persze van olyan, amikor kirobban egy-egy új őrület, amit aztán minden gasztroblogon lehet olvasni, de számomra sokkal izgalmasabb az a jelenség, amikor ketten (vagy többen - ilyen is volt már) ugyanazt főzik egyszerre, nem tudva egymásról.

szombaton vettem a piacon egy szép példányt, és már a sorbanállás közben tökéletesen egyértelmű volt számomra, hogy gnocchit fogok készíteni belőle. azt is kitaláltam, mivel fűszerezem, hogyan tálalom. eszter tegnap este vegetáriánus vendégei számára főzött hasonlót. meg is mosolyogtam a fb-on ezt a paralell történést, majd meg is örültem neki, mert végül eszter hatására nem megfőztem a gnocchikat, hanem megpirítottam. gyorsabb, és sokkal finomabb! egy dolgot viszont tartsunk szem előtt: frissen az igazi!

sütőtökös gnocchi fűszeres vajjal és kéksajttal





hozzávalók:

1 közepes sütőtök (ez 700 g volt megtisztítva)
liszt (amennyit felvesz, kb 300-400 g) - nálam most 1/3 teljes kiőrlésű rozsliszt, 2/3 simaliszt
1 tojás
1 marék dió felaprítva
1 marék reszelt parmezán

szerecsendió

vaj
fűszernövények
apróra vágott fokhagyma
színes bors

kéksajt




a sütőtököt meghámoztam, kockákra vágtam, és sós vízben megfőztem (nagyon gyorsan kész van).* leszűrtem, jól lecsepgtettem, majd egy nagy tálba téve villával összetörtem. hagytam kihűlni, majd hozzáadtam a tojást, a reszelt parmezánt és a diót, szerecsendiót reszeltem rá (itt lehet sózni, ha szükséges), és annyi lisztet adagoltam hozzá, amennyi segítségével jól gyúrható tésztát kaptam. a tésztagombócból hurkákat gyurmáztam, amiket késsel helyes kis amorf kockaféleségekké vágtam. olívaolajon minden oldalukat aranybarnára pirítottam.

egy serpenyőben megolvasztottam a vajat, frissen őrölt színes borsot, apróra vágott fokhagymát és friss fűszernövényeket adtam hozzá. 1-2 perc múlva a kész gnocchira öntöttem, majd kéksajt darabokat szórtam a tetejére.



*a másik lehetőség, hogy darabokra vágva sütőben sütjük. ennek hátránya, hogy tovább tart, előnye, hogy a püré majd kevesebb nedvességet tartalmaz, ami miatt kevesebb lisztet kell hozzáadni.


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr63554067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mi 2010.09.09. 15:56:00

Sziasztok!
Én most találtam eme gyöngyszemet és egyből meg is csináltam.
Viszont.... Akárhogy is igyekszem nekem nagyon liszt ízű lesz a gnocchi. Nem marad meg a finom, friss sütőtök íz. Valakinek ötlet?

vegasztromania 2010.09.09. 15:56:00

én még nem fagyasztottam, de tuti, h a golyókat fagyasztanám. majd számolj be, hogy sikerült!

Anonymous 2010.09.09. 15:56:00

Megcsináltam a múlt héten, isteni volt :) Arra gondoltam, hogy amíg lehet még sütőtököt kapni, készítenék egy nagyobb adagot, és lefagyasztanám, csak nem tudom, mennyire bírja. Próbálta már esetleg fagyasztani valaki? Jobb úgy, hogy megformázva fagyasztom le a gnocchikat, és nem egyben a tésztamasszát, ugye?

Raindrop 2010.09.09. 15:56:00

A jobb alsó serpenyős kép...
Na az odavágott!
Még mindig te vagy az ász! :)
süti beállítások módosítása