többen kérdezték tőlem mostanában, hogy hogyan főzök. kétféleképpen. van, amikor intuitívan, érzékeimre és ötleteimre hagyatkozva alkotok, de van, hogy kedvenc szakácsok, szakácskönyvek, netes oldalak receptjeit főzöm/sütöm meg, vagy alakítom át. rengeteg ötletet és inspirációt adhat akár egy-egy kép, vagy a hozzávalók sokasága. volt már úgy, hogy egy fotó alapján próbáltam kitalálni, vagy megkóstolt ételekben szeparálni, kiérezni az ízeket.

már említettem, hogy cetlikkel jelzem azokat az oldalakat, ahol valami megfogott. ma reggel elővettem az egyik színes fecnikkel tarkított könyvet, az "öt világrész vegetáriánus konyhájá"-t. egy eredetileg nigériai recept "nyert", egyrészt a színei miatt, másrészt mert kíváncsi lettem az ízére. abszolút elnyerte a tetszésemet, mert finom, gyorsan elkészült és sokféle körítéssel el tudom képzelni. most egy sült paprikából és chiliből készült krémmel tálaltam, de meggyőződésem, hogy a vöröslencsefasírt örök párja, a chilis-gyömbéres nektarin is tökéletes választás.

természetesen a nevekkel megint bajban vagyok, a könyv babpogácsának hívja, szerintem inkább fánk..

babpogácsa chilis sültpaprika-krémmel




hozzávalók:
(25-30 darabhoz)

2 konzerv vörösbab konzerv (eredetileg feketebab)
1 tojás
4 ek liszt
1 fej hagyma
1 tk sütőpor


4-5 kápia
1-2 chili
1-2 gerezd fokhagyma
1/2 citrom leve


olaj a sütéshez

a babokat hideg vízzel átöblítettem, lecspegtettem, majd 2 ek meleg víz hozzáadásával ropotgépben pürésítettem. ezt a sűrű masszát egy tálba öntöttem, hozzáadtam az apróra vágott hagymát, a tojást, a sütőporral lekevert kisztet, a sót és összekevertem.

ujjnyi magasságú, forró olajba evőkanállal pogácsákat szaggattam, és minden oldalukon aranybarnára sütöttem őket. papírtörlővel beborított tányéron lecsöpögtettem a felesleges olajat.

a kápiákat megmostam, félbevágtam, kiszedtem a magházukat, és serpenyőben mindkét oldalukat megsütöttem (az a jó, ha a héjuk befeketedik). lehet sütőben is, én azt most nem akartam bekapcsolni. ezután műanyag tartóba tettem őket, lezártam, majd 15-20 perc múlva könnyedén lehúztam a felpuhult héjukat. ropotgépben összeturmixoltam a chili, a fokhagyma, a só és a citrom levének hozzáadása után.





Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr433554058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása