avagy a szicíliai jégkása.
avagy mindent ide, ami hideg!


azt hiszem nem nagyon kell magyaráznom. hűsít, finom, gyümölcs (mellesleg ahogy tudom, szicíliában kávés is van).
aki nem szereti a ribizlit, bármilyen más gyümölcsből elkészítheti. bár a ribizli íze egyedülálló és zseniális, a leszemezés, átpasszírozás miatt kicsit több időt vesz igénybe, mintha pl. nektarinnal csinálnánk. egy nagy bödönnel a mélyhűtőbe!

ribizli granita




hozzávalók:
(4 pohárhoz)

400 g ribizli
50 g cukor (ízlés szerint)
200 ml víz
1 löttyintésnyi bacardi

a ribizlit megmostam, leszemeztem. egy lábosban a cukrot hozzáadva kis lángon 5-10 percig főztem, időnként megkeverve. leturmixoltam, átpasszíroztam, hozzáöntöttem a vizet és a bacardit, hagytam kihűlni, majd egy lezárható dobozban a mélyhűtőbe tettem. legalább 4 órát kell hűteni.


Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr563554056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2010.07.02. 09:33:00

Zseniálisak a képeid! Minden falatot megkíván az ember!

vegasztromania 2010.07.02. 09:33:00

ORsi, nyugodtan csinálhatod más gyümölcs(ök)ből is! nézz körül, mi az, ami nálatok sok van, vagy olcsó.

ORsi 2010.07.02. 09:33:00

hú, de jól hangzik. itt sajnos aranyárban mérik a ribizlit, már ha egyáltalán van. régen egy nyaraláskor nagymamámnál egy-egy este teleszedtünk egy jó tálnyit, leszemeztünk és este a foci-wb alatt eszegettünk. akkor még kristálycukorral megszórva, amit ma már nem tennék.
süti beállítások módosítása