chocolate raspberry ganache cake

már említettem, h bár nem tartozom a sütős nők körébe, egy ideje eléggé foglalkoztat az édességkészítés, annak is a szobrászkodás része. a torta elkészítésének fázisait testközelből megélve hihetetlen felismerések törtek rám. kifejezetten élveztem a különböző lépéseket, a számomra eddig ismeretlen reakciókat, és elhatároztam, hogy képezni fogom magam a témában. szépen lassan, mert ezekhez a csodákhoz idő kell, abból pedig nekem most kevesebb jut a gasztronómiára. de ezentúl nem mentegetőzöm, szabadkozás helyett sütni fogok.

málnás csokoládétorta




hozzávalók:
(2,4 dl-es bögrével mérve)

a tésztához:

1/3 bögre cukrozatlan holland kakaópor
1/3 bögre liszt
1/3 bögre kukoricaliszt
½ kk szódabikarbóna
3 egész tojás
3 tojássárgája
2/3 bögre cukor (én most nádcukrot és gyümölcscukrot használtam)
¼ tk só

kevés vaj a tortaforma kikenéséhez

a ganache-hoz (csokoládékrém):

225 ml tejszín
300 g jó minőségű 70%-os csokoládé
1 ek vaj

málnalekvár (lehetőleg magnélküli)
a díszítéshez: málnaszemek, citromfű-levelek

a sütőt előmelegítettem 180°C-ra (gázsütőnél 4-es fokozat).
egy 18 cm átmérőjű kapcsos tortaformát kivajaztam, és kibéleltem sütőpapírral.

a tésztához egy tálba szitáltam a kakaóport, a liszteket, hozzáadtam a szódabikarbónát, a sót, és elkevertem. egy fém tálban kézi habverővel elkevertem a tojásokat, a tojássárgájával és a cukorral. egy lábosban (melybe pont belefér a fémtál) 1-2 dl vizet forraltam, és erre helyezve a tálat, tovább kevertem, amíg langyos nem lett. ekkor lehúztam a tűzről, és elektromos habverővel addig kevertem, míg ki nem hűlt, és térfogata a kétszeresére nem nőtt. hozzáadtam a kakaós keverék 1/3 részét, elkevertem, majd további két részletben ugyanígy jártam el a maradék keverékkel.

beleöntöttem a kibélelt formába és a sütő közepén elhelyezett rácson 30 percig sütöttem. miután megsült, egy rácsra borítottam, és hagytam, hogy kihűljön.
(tekintettel a sütők sokféleségére, érdemes figyelni, és tűpróbával ellenőrizni, hogy teljesen átsült-e)

míg a tészta sült, elkészítettem a ganache-t. egy edényben melegíteni kezdtem a tejszínt, közben pedig egy tálba tördeltem a csokoládét. amint a tejszín felforrt, ráöntöttem a csokoládéra, és 3 percig állni hagytam. ezután jó alaposan összekevertem, és kb 1 órát hűlni hagytam (akkor jó, ha jól kenhető. ha túl sokáig pihentetjük, megszilárdul). felhasználás előtt átkevertem.

a tortalapot háromfelé vágtam. az alsó lapot csokoládékrémmel, a másodikat málnalekvárral kentem meg. ráhelyeztem a harmadik lapot, majd a tetejét és az oldalát is bekentem a krémmel. málnaszemekkel, citromfűvel díszítettem, és tálalás előtt további 30 percet pihentettem.

egy másik – számomra nagyon szimpatikus - lehetőség, ha kis formákban sütjük meg az egyszemélyes tortákat (ekkor figyeljünk arra, h kevesebb idő kell a sütésre). kis kapcsos tortaformákat láttam a dorottya utcai coin-ban, illetve ennek hiányában tökéletesek a soufflé-formák is.

(az epicuros receptjét vettem alapul)

5 komment

Címkék: édes

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr283554035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2010.02.13. 15:12:00

Ez király!
Nem tudtam róla, de ezt a receptet keresem már vagy két hónapja!!!

Raindrop 2010.02.13. 15:12:00

Nem tudom hogy, de ez a bejegyzés teljesen elkerülte a figyelmem...
Percek óta nézem a képet.
Minden túlzás nélkül, felelősségem teljes tudatában, visszavonhatatlanul kijelentem, ilyen helyes csokitortát még sosem(!) láttam. :)
Elmentettem a képet, remélem nem baj.

Niki 2010.02.13. 15:12:00

nagyon nagyon jól teszed, hogy sütögetsz! bár a fenekemnek nem teszel jót vele... :P
süti beállítások módosítása