nem is lehetne szebben megünnepelni a gyönyörűen befejezett félévemet, mint ezzel az ízes-színes csodával, és este néhány izgalmas megnyitóval.

gördülő sült tök - rolling winter squash





nagy kedvencem hugh fearnley-whittingstall, annak ellenére, hogy néha nehezen viselem, amit a hús felhasználása során művel.. de az önellátó ökogazdálkodás, amit folytat nagyon szimpatikus. imádom, amikor vásári versenyekre készít egyedi designnal rendelkező, saját készítésű chutney-kat, lekvárokat, paradicsomszószokat, és nagyon tetszik a csere-kereskedelem is, amit river cottage környékén bonyolít. az egyik részben a kerítésének megjavításáért cserébe sajttal töltött sült tököt készített, és meglepő módon alaposan megihletett. kicsit elengedtem a fantáziámat, és átvariáltam a belevalókat. ezt ajánlom mindenkinek, a tök jó alap, de hogy mit rakunk bele, az a pillanatnyi vágyaktól, és a hűtő tartalmától függően alakulhat.




hozzávalók:

alapvetően kis, gömbölyű sütőtökök - személyenként 1 db,
vagy mint most nálam 2 személyre egy nagyobb

nagy lyukon lereszelt semleges ízű sajt
5 dkg kéksajt
1 kis doboz főzőtejszín
egy kevés durvára vágott dió
1 gerezd fokhagyma apróra vágva
só, frissen őrölt vegyes bors
néhány szál kakukkfű levelei
szerecsendió

a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra (gázsütőn 4-es fokozat).
a töknek levágtam a kalapját, és kanállal kivájtam a magokat úgy, hogy körben kb 1 cm-es vastagság maradjon. elkezdtem rétegezni a hozzávalókat, a fűszereket, és a kivájt, apróra vágott, magon kívüli felhasználható tökbelsőt. egy tűzálló tálba raktam a kalapjával beborítva, és kb 50-60 percig sütöttem (az utolsó 15 percben kalap nélkül). pirított rozsbaguettel tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr63554031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olzka 2010.01.21. 12:22:00

Szép félévhez, szép tökhöz gratula :)

vegasztromania 2010.01.21. 12:22:00

köszi, ki fogom próbálni!

starfokker 2010.01.21. 12:22:00

de jó, hogy megint írsz! már vártam az új bejegyzést. ha szabad egy észrevételt, akkor próbáld meg png-ben menteni a fotót, és úgy feltölteni a bloggerra. sajnos így, jpg-ben eléggé eltorzítja... :( én már majdnem mindig png-zek.
süti beállítások módosítása