már régóta izgatott a cékla süteményben való felhasználása. bár a zöldséges furcsán nézett rám, mikor kérdésére, hogy mi lesz ebből, őszintén válaszoltam, a gasztrománok nem csodálkoznak, hiszen a répatorta alapja is egy zöldség. a receptnél is a répatortát vettem alapul, csak kakaóporral, és csokoládéval egészítettem ki, valamint céklát és mandulát használtam a répa és dió helyett.
 

céklás-csokoládés sütemény





hozzávalók:
(4 személyre)

2 tojás
1/2 bögre olaj
1 bögre cukor (nádcukor)
1 bögre liszt
1-2 ek kakópor
50 g jó minőségű ( 70%-os) étcsokoládé robotgépben felaprítva
1 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
1/4 tk só
1 1/2 bögre (nagy lyukon) reszelt cékla (1 nagyobb darab)
1/2 bögre durvára darált mandula

a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra (4-es fokozat).
egy nagy tálban elkezdtem 1 tojást összekeverni a cukor egy részével, majd folyamatos keverés közben hozzáadtam a másik tojást és a többi cukrot. utána hozzáöntöttem az olajat, és homogenizáltam. majd hozzáöntöttem a lisztet, a kakaóport, a sütőport, a szódabikarbónát, a sót, kevertem rajta néhányat, aztán a cékla, a mandula és a ledarált csokoládé következett. jól összedolgoztam a tésztát, majd 4 kivajazott, kilisztezett kisméretű 9 cm-es tortaformába öntöttem, és 20-25 percig sütöttem. akkor van kész, ha a beleszúrt villára semmi nem ragad rá.
fontosnak tartom megjegyezni, hogy ahány ház, annyi sütő. vagyis mindenképpen érdemes figyelni, hogy átsüljön a tészta (villapróba), de ne égjen meg a széle.
ha nincs kis tortaformánk, meg lehet sütni egyben is, akkor több időre lesz szüksége, kb. 40-50 percre.

narancskarikákkal nagyon finom!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr123554027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juc 2009.12.07. 13:11:00

Szia! Referálnék az egyben-sütésről: 30 cm-es püspökkenyérformában 160 C légkeveréses módban 60 perc alatt sült meg. A céklát én apróra reszeltem, nem durvára, és nagyon finom, szaftos állagot adott a sütinek! Köszi a receptet!

napmátka 2009.12.07. 13:11:00

Örömteli, szép karácsonyt, gasztroélményekben (is) gazdag napokat kívánok Neked és Szeretteidnek!

olzka 2009.12.07. 13:11:00

:)No, ez nem hagy nyugodni...

Delish 2009.12.07. 13:11:00

Epp tegnap tettem fel a ceklas-csokisomat ugorj be, ha erdekel! A tied is nagyon jo!

Morzsóka 2009.12.07. 13:11:00

Látom megvalósult...:))
süti beállítások módosítása