nem mondhatnám, hogy sokszor ettem már csicsókát (hacsak nem az 1 soknak számít..). nem is terveztem újra megkóstolni, mert őszintén megvallva első benyomásom nem volt éppen pozitív. de azóta eltelt egy év, és vérbeli gasztrománhoz méltóan kihívásként éltem meg, mikor vikiék egyéb biozöldségek társaságában csicsókával is elláttak. aztán ez a recept szépen kialakította magát (nagyon csípem, mikor a hűtőben és a zöldségeskosárban lévő alapanyagok szinte maguktól összeállnak egy gasztronómiai élménnyé). maradt egy fél édeskömény, amit nem használtam fel a tegnapi tésztaszószhoz, és úgy gondoltam, hogy jók lesznek együtt. nem tévedtem.

a nevek tekintetében szebb a "jeruzsálemi articsóka" hangzása, már csak a jelzős szóösszetétel miatt is elegánsabb. viszont miközben megmostam ezeket a furcsa, göcsörtös képződményeket, határozottan az az érzésem támadt, hogy a "csicsóka" játékossága jobban passzol.

édesköményes csicsókakrémleves




hozzávalók:
(4 adag)

750 g csicsóka
250 g krumpli (1 közepes darab)
1/2 fej édeskömény
néhány gerezd fokhagyma
olívaolaj
só frissen őrölt színes bors
aszalt paradicsom (elhagyható)
tejszín (elhagyható)
4,5-5 dl víz




a csicsókát megmostam, majd meghámoztam (ez nem túl egyszerű művelet, érdemes időt hagyni rá, és esetleg rádiót hallgatni közben) és kis darabokra vágtam. ugyanígy jártam el a krumplival is. az édesköményről leszedtem a külső borítását, kivágtam a torzsáját, majd szintén kis darabokra vágtam. a fokhagymát felkarikáztam. olívaolajat hevítettem, és néhány kavarásig megforgattam rajta a fokhagymákat, hogy felszabaduljanak az illatanyagok. hozzákevertem az édesköményt, majd a csicsókát és a krumplit. felöntöttem vízzel, sóztam, borsoztam. fedő alatt nagy, majd kis lángon kb 20 perc alatt megfőztem. botmixerrel pürésítettem. egy kis tejszín hozzáadásával lehet lágyítani. aszalt paradicsommal, és az édeskömény leveleivel díszítve tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr633554023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2009.11.11. 14:13:00

legközelebb sztem nálam is az lesz :)

Mindennapi Manna 2009.11.11. 14:13:00

Én nem szoktam meghámozni a csicsókát, csak alaposan lesúrolom.

Gabcsi 2009.11.11. 14:13:00

Nagyon fincsi lehet, akkor miért is ne próbálnám ki :)
A fotóid csodálatosak!!!

További szép napot!

starfokker 2009.11.11. 14:13:00

névtelen, jó reggelt:D

vegasztromania 2009.11.11. 14:13:00

a csicsóka másik neve jeruzsálemi articsóka.

Anonymous 2009.11.11. 14:13:00

De akkor hol az articsóka?

starfokker 2009.11.11. 14:13:00

nagyon szép, és kívánatos:) (mint mindig:D ) én is csicsókalevest tervezek péntekre, kiderül, milyen lesz:)
süti beállítások módosítása