olyan furcsa nekem a sütőtök.. az a friss, gyümölcsös illat, ami akkor kacskaringózik ki a belsejéből, amikor kettévágom, egyáltalán nem hasonlít a sült tök testes, szinte émelyítően édes illatára. olyan, mintha két különböző dologról lenne szó. mindenesetre ez a "kétszínű" zöldség nagyszerű alapja ennek a krémlevesnek.

őszi zöldségkrémleves




hozzávalók:
(4 adag)

egy közepes sütőtök fele
2 sárgarépa
1 fehérrépa
1 karalábé
1 hagyma
néhány gerezd fokhagyma
1/2 citrom
petrezselyem
olívaolaj

bors (egész rózsabors)
zöldségalaplé és tisztított víz
tejszín
diószemek

a tököt, a répákat, és a karalábét meghámoztam, és darabokra vágtam. egy sütőpapírral bélelt tepsibe raktam őket a hámozatlan, 4-felé vágott hagymával, és a szintén pucolatlan fokhagymákkal együtt. meglocsoltam olívaolajjal, és nagy fokozaton, félidőben megforgatva és hozzárakva a fél citromot kb 40-45 percig sütöttem őket (vagy amíg meg nem puhulnak).
ezután egy lábasba raktam a megsült zöldségeket, belefacsartam a citrom levét, és a meghámozott hagymával, fokhagymákkal, valamint alaplé hozzáadásával melegíteni kezdtem (mert fagyasztott alaplevet használtam). ekkor lehet még víz hozzáadásával beállítani a kívánt sűrűséget, valamint sózni, borsozni, és apróra vágott petrezselyemmel ízesíteni. mikor felmelegedett, botmixerrel pürésítettem.
petrezselyemmel, dióval, és tejszínnel tálaltam.




A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr123554011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olzka 2009.09.18. 17:06:00

Ez a leves... és a fotó gyönyörű !

rebeka rokifeller 2009.09.18. 17:06:00

Tényleg kezdődik az ősz, én is megvettem az első sütőtököt és egy adag egérke céklát, amiből most ettük az első adag sült változatot.

Sütőtökös leveseket én is nagyon szeretem, és ez is nagyon izgalmasan hangzik, ha elfog az ihlet, kipróbálom.
Én főleg sütőtökkrémet csinálok (hát azzal vagyok a leghamarabb kész, mit csináljak, én ennyire vagyok konyhatündér), sokszor tök hasonló zöldségekből, mint te itt, de aztán össze az egész, és megy a pirítósra. Póráhagymával toltuk tavaly állandóan.

Gasztromami 2009.09.18. 17:06:00

Köszönöm!

vegasztromania 2009.09.18. 17:06:00

gasztromami, nem kóstoltam külön, de a levesben nem éreztem utána keserűséget. és nem száradt ki nagyon, bár azt nem írtam, de később tettem a zöldségek közé - javítom.

Gasztromami 2009.09.18. 17:06:00

mármint: én egyszer sütöttem :-)

Gasztromami 2009.09.18. 17:06:00

Nana, egy technikai kérdés: és egyszer sütötted citromot sütőben, és keserű lett. Csinálsz valamit ez ellen, vagy szerinted én fogtam ki egy béna citromot? Ugyancsak a citromról: nem szárad ki nagyon sütés közben? (amúgy kipróbálom a receptet csak még várok hogy beérjen a sütőtök a kertben :-))

vegasztromania 2009.09.18. 17:06:00

anna :)

bb, igen ezt a dinnyés eredeztetést tudtam, de akkor is mindig elcsodálkozom ezen az illaton, és főleg azon, h amikor megsül, mennyire más lesz a jellege.. egyébként legközelebb megkóstolom nyersen - kíváncsiságból.

Beatbull 2009.09.18. 17:06:00

Gyönyörű a levesed!
Tegnap én is kettévágtam egy sütőtököt - igaz az én példányom 1 éves születésnapját ünnepelte ;) Nagyon finom gyümölcsös illata volt. Ha belegondolsz, hogy a sárgadinnyét is valamikor jó régen tökből nemesítették/nevelték, akkor már nem is olyan furcsa, hogy a sütőtök is gyümölcsös. Egyébként gyümölcs is - biológiailag. Meg szerintem édes is, akárcsak az érett paradicsom vagy paprika.

Ledeczki Anna 2009.09.18. 17:06:00

Pár napja elkészÍtettem a töltött patiszonodat -nagyon finom volt-, holnap ez lesz soron:)
süti beállítások módosítása