nagyon szeretem a tésztákat, de azt hiszem, ezzel nem vagyok egyedül. a legegyszerűbb bazsalikomos-paradicsomos kreáció (ami elég gyakran kerül az asztalra) mellett egyre több olyan receptet váltogatok, melyek súgója a tészta főzési ideje alatt elkészül, és nem mellesleg nagyon finomak. mostanában rá vagyok kattanva a citrom savanyú ízére, ezért egyik nap összedobtam ezt az ízlésemre formált délolasz tésztaételt. plusz előnye, hogy a szószt nem kell főzni.

citromos spagetti - spaghetti al limone




hozzávalók:
(2 személyre)

250 g spagetti
5 dkg vaj
1 citrom - jó alaposan megmosva
apróra vágott fokhagyma
bazsalikomlevelek

frissen őrölt fehérbors
reszelt parmezán ízlés szerint
esetleg 1 dl tejszín

a tésztának felraktam vizet egy nagy lábasban, megsóztam (olyan legyen, mint a tengervíz), és hagytam, hogy felforrjon.
közben a citromot meghámoztam (úgy, hogy fehér rész ne kerüljön bele), és vékony csíkokra vágtam.
egy nagy kerámiatálba vajdarabkákat és az apróra vágott fokhagymát dobáltam, és belefacsartam a citrom levét.
a tésztát kb 8 perces főzése után leszűrtem, és a kerámiatálba öntöttem a vajas-citromos keverékhez. frissen őrölt fehérborssal fűszereztem, jól összekevertem, majd rászórtam a bazsalikomleveleket, a citromhéj-csíkokat és a parmezánt.
lehet hozzá tejszínt is keverni, vagy apróra vágott chilipaprikát.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr143554001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2009.07.31. 15:20:00

köszi, ki fogom próbálni!

Worldfish 2009.07.31. 15:20:00

ha raksz bele par mentelevelet, az meg jobban kiemeli a citrom izet, de nem lesz savanyu. en ugy szoktam csinalni, hogy 1 teaskanal vaj, 2 evokanal zoldsegleve, 1 fel citrom vagy lime leve, 6-8 nagyobbacska mentalevel ebben a fozetben megfuttatva, es a tanyeron a tetejere frissen reszelt parmezan es esetleg pritott fenyomag vagy dio. (az adag szemelyenkent ertendo)

Halacska 2009.07.31. 15:20:00

Én is elkészítettem ma egy gyömbéres-narancsos sárgarépa-krémleves társaságában.
Ez a spagetti egyszerűen isteni!
Biztosan rákerül még az asztalra!
Köszi! :)

é 2009.07.31. 15:20:00

ez nem ide tartozik, de most akadtam a blogodra és nagyon vicces.. az enyémet kerestem hogy felkerült-e a blogok közé és a tiednek nagyon hasonló a neve (vagy majdnem azt adtam az enyének azért volt olyan ismerős), rálkikkeltem és az egész blog annyira hasonlít! jót nevettem rajta :) (merthogy eléggé átszabtam a profilt és azt gondoltam majd jól nem lesz semmi hasonló) szép napot!

Raindrop 2009.07.31. 15:20:00

Hát ma összerittyentettem ezt a finomságot, mert egyetlen citrom árválkodott a kosárban, és kevés tejszín maradt tegnapról. Azt kell mondjam, nekem nagyon bejött, nem is gondoltam volna. Köszi nana!

vegasztromania 2009.07.31. 15:20:00

zsuzsa, először nekem is furcsa volt a vaj (egyik olasz ismerősöm közölte, hogy csak és kizárólag olívaolajat használ, vajat soha).. de nagyon finom, ahogy a megolvadt vaj körbevonja a spagettiszálakat.

duende, :)

duende 2009.07.31. 15:20:00

Én is nagyon szeretem - nálam is fönn van a blogon. Kicsit másképp, a fokhagymát megfuttatva.
És milyen fura. ma estére éppen ezt az ételt terveztem be. :)

Zsuzsa 2009.07.31. 15:20:00

Imádom! Eddig mindig olívaolajjal készítettem, de most kipróbálom vajjal is, valahogy sose jutott eszembe.
süti beállítások módosítása